Sieci gastronomiczne doceniają potencjał e-zamówień

Autor: Redakcja
Data dodania: 29 września 2014
Kategoria:
Sieci gastronomiczne doceniają potencjał portali e-zamówień; Foto: Da Grasso

Sieci gastronomiczne doceniają potencjał portali e-zamówień; Foto: Da Grasso

Według raportu Instytutu Badawczego Homo Homini, coraz więcej Polaków kupuje w internecie. Zamówienia online to dobre narzędzie promocji i szansa na pozyskanie nowych klientów również dla sieci gastronomicznych. Restauratorzy coraz częściej dostrzegają potencjał portali pośredniczących w zamówieniach online. Obecność na ich platformie powoli staje się koniecznością.

Liczba portali i aplikacji, które dają możliwość skorzystania z oferty wielu lokali gastronomicznych w Polsce ciągle rośnie. Za ich pośrednictwem klienci mogą porównać ceny i wybrać spośród wielu ofert restauracji. Brak obecności danego lokalu na ich platformie może sprawić, że będzie on niewidoczny na tle konkurencji.

Kupowanie posiłku w sieci jest dużo łatwiejsze i szybsze, a niżeli składanie zamówień telefonicznie. Cały proces, wraz z rejestracją na portalu, trwa zaledwie kilka minut. Wystarczy, że klient za pomocą wybranej strony lub aplikacji wybierze miejsce, w którym aktualnie się znajduje. System proponuje najpopularniejsze lokale oraz sortuje oferty według typu kuchni czy czasu dostawy. Po wyborze potrawy oraz formy płatności, serwis przesyła zamówienie do restauracji, która je realizuje.

Obecność na portalach gastronomicznych to doskonała forma na zwiększenie zasięgu działania i promocję menu restauracji. Dzięki temu restaurator dotrze nie tylko do swoich stałych klientów, ale ma szanse poszerzyć ich grono o nowych. Poza pośredniczeniem w składaniu zamówień lokale mogą liczyć na promocje w Internecie oraz w mediach społecznościowych. Tego typu platformy oferują często wsparcie w formie tańszych ulotek, czy specjalnych zniżek dla klientów wybranych sieci. Dodatkowo, dzięki platformie pośredniczącej zamówienia restaurator otrzymuje statystyki ułatwiające jeszcze lepsze dostosowanie oferty do wymagań klientów.

Jedną z sieci, która doceniła zalety wspomnianych portali jest Da Grasso. Pomimo tego, że ponad rok temu założyła swój własny system online, nie rezygnuje z obecności na innych platformach gastronomicznych, skupiających także jej konkurencje.

W Da Grasso posiadamy swój system zamówień online - korzystają z niego nasi stali klienci - ale wchodząc we współpracę z innymi portalami docieramy do nowych. Nasza sieć w ostatnim czasie rozpoczęła współpracę z Pizza Portal. Wiemy, że korzystanie z dodatkowych kanałów dystrybucji jest już nie tylko możliwością, ale powoli staje koniecznością. W innym wypadku klienci korzystający z naszej oferty będą częściej wybierać pizzerie obecne już na platformach – komentuje Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso ds. rozwoju sieci.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 30 listopada 2022
Omni-commerce – jak kupują polscy konsumenci?
Data dodania: 29 listopada 2022
Innowacje w branży edukacyjnej docenione
Data dodania: 28 listopada 2022
Franczyza Zdrowa Krowa z ambitnym planem na 2023 rok
Data dodania: 25 listopada 2022
Najlepsza oferta Black Week w tym roku

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram