Sieci franczyzowe i centra handlowe stawiają na convenience

Data dodania: 15 grudnia 2016
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Dekada Ciechanów
W handlu rośnie popularność formatu convenience.

Na wzmocnienie formatu convenience decydują się nie tylko znane sieci sklepów spożywczych, ale również deweloperzy budujący centra handlowe. Co stoi za sukcesem tego formatu?

Centra handlowe typu convenience, zarówno jak i powiększające się sieci sklepów osiedlowych to odpowiedź na potrzeby zabieganych konsumentów.

W niedużych centrach handlowych, o metrażu liczącym 3-5 tys. m²GLA, klienci mogą dokonać szybkich zakupów podstawowych produktów, w tym tych niezbędnych do codziennego funkcjonowania. Najemcami tego typu obiektów są m.in.: operatorzy spożywczy, drogerie, księgarnie, dyskonty odzieżowe, apteki, kioski z prasą, banki, sklepy z akcesoriami do domu czy punkty gastronomiczny. Bardzo często najemcy to franczyzobiorcy znanych marek z różnych branż, bo dla wielu konceptów franczyzowych centra handlowe są najlepszą lokalizacją.

Szczególną popularnością cieszy się  jeden z rodzajów centrów wygodnych zakupów - strip mall, obiekt z ciągiem punktów handlowo-usługowych, do których wchodzi się bezpośrednio z parkingu. Autorzy raportu The Polish Real Estate Guide Edition 2016 Poland zauważają wzmożony popyt na takie budynki komercyjne, często budowane w miastach regionalnych. Tego rodzaju obiekty zrealizowała grupa Dekada m.in. w Krakowie, Grójcu czy  Nowym Targu, czy KG Group m.in. w Węgrzcach i Pruszkowie.

- Popularne w USA i Kanadzie obiekty handlowe typu strip mall docenia coraz więcej polskich konsumentów nastawionych na codzienne zakupy. Niezależne wejścia z parkingu bezpośrednio do sklepów znacznie wpływają na komfort i czas dokonywania zakupów - komentuje Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada.

Dzisiejsi klienci oczekują nie tylko łatwości w poruszaniu się po centrach handlowych, ale również kompleksowej i szybkiej obsługi. Według raportu przygotowanego przez JLL i Atrium wśród cenionych elementów centrów handlowych na pierwszych 3 pozycjach znajdują się: wygodny parking, dobre oznakowanie i łatwy wjazd na parking - te kryteria spełniają centra handlowe typu convenience i m.in. dlatego ten format święci sukcesy. Niekwestionowanym atutem obiektów tego rodzaju jest lokalizacja przy głównych szlakach komunikacyjnych, w pobliżu dużych gęsto zaludnionych osiedli. Klient dociera do obiektu w łatwy i komfortowy sposób. Do poszczególnych sklepów najczęściej wchodzi bezpośrednio z parkingu, dokonuje codziennych, szybkich zakupów, nierzadko w drodze z pracy do domu.

- Istnieje duża grupa klientów niemogących sobie pozwolić na robienie zakupów w dużych galeriach lub w kilku sklepach usytuowanych w różnych częściach miasta, co wymaga poświęcenia większej ilości czasu. Centra handlowe convenience są dla nich świetnym rozwiązaniem, umożliwiającym zakup produktów pierwszej potrzeby w jednym miejscu, do tego szybko i komfortowo - mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu KG Group.

Format convenience doskonale sprawdza się nie tylko w przypadku osiedli w dużych miastach, ale również w przypadku przedmieść i mniejszych miast. Z raportu opracowanego przez Cushman&Wakefield wynika, że udział miast poniżej 100 tys. mieszkańców w powierzchni handlowej w Polsce wzrósł z 9 do 25 proc. na przestrzeni ostatnich 5 lat (dane na koniec I poł. 2016).

Stale wzrastające tempo życia Polaków i, co z tym związane, potrzeba szybkich i kompleksowych zakupów, pozwalają sądzić, że rynek centrów handlowych w formacie convenience w najbliższych latach będzie się nadal intensywnie rozwijać.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram