Sieć Żabka chce otworzyć w ciągu 5 lat 500 sklepów na terenie Czech

Autor: Redakcja
Data dodania: 23 grudnia 2009
Kategoria:

zabka_logoW ciągu następnych 5 lat Funduszu Penta Investments planuje otworzyć na czeskim rynku około 500 sklepów pod szyldem Żabka. Obecnie u naszych południowych sąsiadów działa prawie 80 placówek tej sieci.

Obecnie najwięcej Żabek znajduje się na terenie Pragi, ale również w Pilznie, Teplicach, Roudnici nad Labem oraz Příbrami.

Przedstawiciele władz sieci nie chca zdradzić jaką część przychodów generują czeskie sklepy Żabki, ani kwoty nakładów inwestycyjnych na rozwój sieci na rynku naszych południowych sasiadów.

- Projekt w Czechach realizowany jest zgodnie z założeniami, ale nie podajemy jeszcze szczegółowych danych. Wyniki pierwszych kilkudziesięciu sklepów pokazują, że model biznesowy Żabki dobrze sprawdza się na tamtejszym rynku - mówi Oskar Fischer, członek zarządu Żabka Polska.

W Polsce sieć handlowa Żabka powiększyła się w tym roku o 200 nowych placówek i tym samym liczba sklepów przekroczyła już 2150. W 2010 roku operator planuje otwarcie kolejnych 250 sklepów z logo Żabki. Powstanie również 50 sklepów delikatesowych - Freshmarket, obecnie na rynku działa 10 sklepów.

W 2009 przychody netto ze sprzedaży Żabki przekroczą 2 mld zł. Szacowany wzrost przychodów na koniec roku wyniesie około 19 proc., ale szczegółowe dane spółka poda w pierwszym kwartale 2010.

Warto wspomnieć, że w 2009 roku spółka Żabka Polska rozpoczęła tworzenie nowej sieci sklepów convenience konwencji deli pod marką Freshmarket (oferujące markowe produkty FMCG oraz usługi, których asortyment został poszerzony o dania gotowe oraz ciepłe przekąski i napoje). Obecnie posiadamy kilkanaście Freshmarketów, ale kolejne otwarcia nastąpią jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Wyniki pierwszych sklepów są zgodne z naszymi oczekiwaniami - dodaje Prezes Jacek Roszyk.

Informacje dodatkowe:

Żabka Polska SA

Żabka Polska S.A. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience prowadzonych pod marką Żabka. W ciągu ponad 10 lat działalności na krajowym rynku zdobyła pozycję niekwestionowanego lidera tego segmentu handlu polskiego. Sieć sklepów Żabka to nowoczesna koncepcja handlu detalicznego, która ma na celu przede wszystkim zapewnienie klientom wygody w dokonywania zakupów. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów - w ponad 2000 sklepów Żabka – oferowane są najlepsze markowe produkty i usługi.

W 2007 roku 100% akcji Żabka Polska S.A. zostało zakupione przez środkowo-europejską grupę inwestycyjną Penta Investments. Nowy właściciel kontynuuje i wspiera strategię rozwoju spółki i dalszą rozbudowę formatu convenience w Polsce. Doświadczenie firmy na rynku krajowym planuje wykorzystać na rynku czeskim.

Wizja firmy Żabka Polska S.A. zakłada umacnianie pozycji największej i nowoczesnej sieci sklepów typu convenience w Polsce. Podstawowym celem firmy jest stały rozwój sieci, efektywna obsługa sklepów oraz stworzenie wyjątkowej oferty towarów i usług, zaspokajającej maximum potrzeb lokalnych społeczności. Aby zrealizować tę misję sklepy sieci Żabka posiadają dogodne lokalizacje i charakteryzują się powierzchnią sprzedaży – ok. 60 m², umożliwiającą szybkie i wygodne zakupy. Sklepy są czynne od 6.00 do 23.00 przez 365 dni w roku. W 2009 roku spółka rozpoczęła tworzenie nowej sieci, większych sklepów o charakterze delikatesowym pod nazwą Freshmarket.

Więcej informacji o spółce na: www.zabka.pl; www.zabkapolska.pl

Penta Investments:

Penta Investments jest środkowo-europejską grupą inwestycyjną, która powstała w 1994 roku. Działa w sektorze private equity i rozwoju nieruchomości. W private equity zarządza funduszem typu evergreen należącym do pięciu partnerów – jedynych udziałowców firmy. Skupia się na wykupach i – w mniejszym stopniu – na inwestycjach w spółki rozpoczynające działalność. Penta, której przychody w 2007 roku wyniosły 1.3 mld euro, zapewnia ponad 25 tys. miejsc pracy. Penta inwestuje głównie w sektory: energetyczny, lotniczy, bankowości prywatnej, handlowy, inżynierii mechanicznej, telekomunikacyjny, rozrywkowy i opieki zdrowotnej. W 2005 roku firma rozpoczęła działalność w sektorze nieruchomości i aktualnie realizuje 12 projektów w Słowacji i w Czechach. Skupia się na rozwoju powierzchni biurowej, handlowej i rozrywkowej, a także przygotowaniu terenu pod nowe projekty. Penta działa w ponad 10 krajach  w Europie i ma biura w Pradze, Bratysławie, Moskwie, Warszawie i Limassol.

Więcej informacji o Grupie na: www.pentainvestments.com

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram