Sieć supermarketów idzie na parkiet

Autor: Redakcja
Data dodania: 7 grudnia 2016
Kategoria:
Foto: Dino
Spółka Dino Polska złożyła prospekt emisyjny w KNF.

Spółka Dino Polska złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego, w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w pierwszej połowie 2017 roku.

W ramach oferty publicznej oferowane będą jedynie akcje istniejące należące pośrednio do funduszu Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors. Planowane jest skierowanie oferty zarówno do inwestorów polskich jak i zagranicznych.

Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem wzrostu liczby sklepów w latach 2010-2015. W 2015 roku Grupa Dino była także drugą zarówno pod względem liczby sklepów, jak i pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Na koniec listopada 2016 roku sieć Dino liczyła 608 sklepów, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

- Mamy dalsze ambitne plany rozwoju, zakładające zarówno zagęszczanie sieci sklepów w zachodniej części Polski, gdzie jesteśmy już obecni, jak i ekspansję na północ i wschód kraju. Sprzyja nam otoczenie rynkowe i prognozy dla segmentu proximity, w którym działamy, zakładające średnioroczny wzrost przychodów ze sprzedaży całego segmentu do roku 2020 na poziomie 8,2%. Uznaliśmy, że obecny etap rozwoju to dobry moment na wprowadzenie akcji spółki na GPW. Ostateczna decyzja dotycząca przeprowadzenia oferty publicznej, w tym jej harmonogramu zależy od akcjonariusza sprzedającego i sytuacji na rynku. Oferta publiczna Dino Polska będzie prawdopodobnie największym IPO planowanym w 2017 roku - powiedział Szymon Piduch, prezes Dino Polska S.A.

Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów, najczęściej w pobliżu miejsc ich zamieszkania oraz o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszego.

Model biznesowy Grupy łączy zalety formatu proximity oraz umiejętność szybkiej ekspansji sieci sklepów, atrakcyjny asortyment, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty oraz konkurencyjne ceny.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. W połączeniu z dobrze funkcjonującym modelem działalności umożliwiło to szybki rozwój sieci Dino na przestrzeni ostatnich lat i wzrost liczby sklepów ze 111 na koniec 2010 roku do 608 na koniec listopada tego roku. 

Właścicielem 51% akcji jest założyciel spółki Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada pośrednio fundusz Polish Enterprise Fund VI zarządzany przez Enterprise Investors.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram