Sieć sklepów abc rośnie w dwucyfrowym tempie

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 stycznia 2013
Kategoria:
sklep_abc

sklep_abc

W 2012 r. liczba sklepów działających pod szyldem abc „po sąsiedzku” powiększyła się o ponad 720 placówek. Ta największa w Polsce sieć franczyzowa, zrzeszająca niezależne sklepy detaliczne, liczy już blisko 5.400 placówek.

Pod koniec 2012 r. sieć sklepów abc liczyła 5.373 placówek zlokalizowanych na osiedlach, w centrach mniejszych miast i na wsiach. Oznacza to, że w minionym roku abc, wspierana przez Grupę Eurocash, powiększyła się o 721 placówek, czyli o 15,5% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku.

Otwarcie_5000_sklepu_abcNa początku października 2012 r. świętowaliśmy dołączenie do naszej sieci 5.000 sklepu. Ostatnie miesiące roku okazały się bardzo intensywne, jeśli chodzi o dalszą rozbudowę sieci. Coraz więcej właścicieli sklepów docenia nasz partnerski system – z jednej strony zachowują pełną niezależność prowadzenia swoich biznesów, z drugiej zwiększają konkurencyjność swoich placówek, dzięki wsparciu dużego i profesjonalnego hurtownika. To ważne w czasach, kiedy trwa silna konkurencja z sieciami dyskontów, a ogólna liczba sklepów spożywczych na polskim rynku spada. Aby przetrwać, sklepy „po sąsiedzku” muszą unowocześniać się, być profesjonalne i agresywne cenowo – mówi Łukasz Chady, Kierownik Sieci Sklepów abc.

Partnerzy sieci sklepów mogą liczyć na wsparcie marketingowe, organizacyjne i szkolenia. Otrzymują m.in. wizualizację zewnętrzną sklepu, dystrybucję gazetki reklamowej, plakaty promocyjne, szkolenia, czy udział w spotkaniach integracyjnych. Sklepy abc uzyskują ponadto atrakcyjne rabaty w hurtowniach Eurocash Cash&Carry. Przynależność do sieci wiąże się przy tym jedynie z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł – nie jest natomiast związana z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencje, czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci.

abc_Mini_BistroW 2012 r. sieć wprowadziła na szeroką skalę m.in. koncept abc Mini Bistro, czyli kącik gastronomiczny, w którymi klienci przy okazji zakupów mogą zjeść hot-doga czy napić się kawy. Pomysł ten spotkał się z dużym zainteresowaniem zarówno konsumentów, jak i właścicieli sklepów. Koncept abc Mini Bistro funkcjonuje już w około 300 sklepach abc.

Małe sklepy muszą ciągle rozwijać swoją ofertę – być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Mieć to wszystko, czego nie ma konkurencja. Sieć Sklepów abc dostarcza gotowe rozwiązania, które pomagają skutecznie stawić czoła ekspansji dyskontów i dużych sieci handlowych, wchodzących również do małych miast. W 2013 r. będziemy zarówno rozwijać projekty już funkcjonujące w sieci, takie jak abc Mini Bistro, jak i pracować nad nowymi rozwiązaniami, które będą przyczyniać się do wzmocnienia niezależnych sklepów i podniesienia ich atrakcyjności – podsumowuje Łukasz Chady.

Sklepy abc to małe i średnie sklepy spożywczo-chemiczne zlokalizowane na osiedlach, w centrach mniejszych miast lub na wsi. Przynależność do abc gwarantuje sklepom szerokie wsparcie marketingowe (foldery, reklama, wizualizacja sklepów, materiały promocyjne) oraz lepsze warunki zakupowe (upusty, dedykowane promocje produktów). Sklepy abc to bardzo ważna i lojalna grupa klientów hurtowni Eurocash Cash&Carry, tworzących największą sieć hurtowni w kraju, liczącą 150 placówek.

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram