Agencja płatnicza zwiększy udział w obrocie gotówkowym

Data dodania: 25 czerwca 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Monetia chce mieć 18% rynku opłat gotówkowych.

Po udanym rozwoju sieci placówek partnerskich, agencja płatnicza stawia kolejny cel. Za trzy lata chce obsługiwać 18% polskiego obrotu gotówkowego, który obecnie wart jest około 30 mld zł. 

Monetia, spółka portfelowa Capital Partners TFI, rozpoczyna realizację kolejnego etapu strategii. Po zdywersyfikowaniu oferty i wejściu na nowe rynki, spółka zapowiada walkę o obsługę sektora skarbowego, samorządowego i bankowego. Nowych klientów będzie też szukać za granicą.

Za 2-3 lata spółka chce obsługiwać 18% polskiego obrotu gotówkowego, który obecnie wart jest około 30 mld zł. 

W ciągu 12 miesięcy działania jako samodzielna krajowa instytucja płatnicza, Monetia obsłużyła transakcje o wartości 2,65 mld zł. To ponad 58% obrotu zrealizowanego w całym segmencie KIP1, do którego należy spółka. 

Przekształcenie rok temu Monetii z agencji bankowej w odrębną instytucję płatniczą nie zaburzyło obsługi transakcyjnej, za to pozwoliło stworzyć solidne podstawy do dynamicznego rozwoju w najbliższych miesiącach. Biorąc pod uwagę, że w ciągu ostatniego roku koncentrowaliśmy się głównie na rozwoju sieci placówek i dywersyfikacji oferty skierowanej do nowych grup klientów, uzyskanie pozycji lidera w naszym segmencie krajowych instytucji płatniczych, jest bardzo dobrym wynikiem – ocenia Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii.

Kolejnym etapem wyznaczonym w strategii Monetii jest dywersyfikacja źródeł przychodu tak, by za 2-3 lata 50% było generowane przez nowo wprowadzoną ofertę, tj. procesowanie dokumentów, outsourcing kasowy dla instytucji finansowych, obsługę transakcji w urzędach skarbowych, międzynarodowe przekazy pieniężne czy pośrednictwo w dystrybucji produktów finansowych. 

– W stosunkowo niedługim czasie zyskaliśmy duże zainteresowanie naszą ofertą w sektorze bankowości i public, w którym udało nam się osiągnąć pozycję lidera. Oceniam, że będzie ono wzrastać, a my zamierzamy wykorzystać ten potencjał, dlatego w najbliższych miesiącach będziemy koncentrować siły na działaniach B2B – podkreśla Wojciech Jóźwiak. 

Spółka będzie rozwijać współpracę z instytucjami finansowymi. Z outsourcingu kasowego Monetii korzystają już 4 duże banki, a w jej placówkach oferowane są wszystkie dostępne na polskim rynku pożyczki krótkoterminowe. W najbliższych miesiącach spółka rozpocznie sprzedaż kredytów dla klientów indywidualnych oraz mikro- i małych przedsiębiorstw. Drugim segmentem rynku, w którym Monetia zapowiada kontynuację ekspansji są samorządy terytorialne i urzędy skarbowe. Nadal spółka będzie rozwijać sieć swoich oddziałów. 

Obecnie mamy 623 placówki dedykowane wyłącznie obsłudze transakcyjnej, a do końca roku planujemy mieć ich 660. Przyjęty przez nas model organizacyjny gwarantuje pełen profesjonalizm i komfort realizowania płatności: akceptujemy każdy rodzaj faktur – w kodem i bez, wpłaty na każdy rachunek bankowy i bez presji wywołanej kolejkami – wylicza prezes Monetii. 

Poza najniższymi prowizjami, to cecha, która odróżnia spółkę od konkurencji i która jest wysoko ceniona przez jej klientów. To także element strategii Monetii - jej sieć ma rozrasta się o 10% rocznie.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design