Sieć restauracji Krowarzywa, która przez lata cieszyła się dużą popularnością wśród miłośników roślinnych posiłków, ogłosiła zakończenie swojej działalności.
"Przed nami ostatnie tygodnie działalności! Z końcem marca zamykamy ostatni lokal - na Chmielnej w Warszawie" - napisała sieć w serwisie X.
Marka była pionierem na polskim rynku wegetariańskim i wegańskim, oferując wegańskie burgery, które zdobyły serca wielu osób szukających alternatywy dla tradycyjnych mięsnych dań. Krowarzywa była symbolem zmieniających się gustów kulinarnych i rosnącej świadomości ekologicznej oraz zdrowotnej wśród Polaków.
W szczytowym momencie sieć liczyła 22 lokale w 10 miastach, z których 21 było prowadzonych przez franczyzobiorców.
Niestety, mimo sporej popularności i rzeszy lojalnych klientów, firma zmagała się z trudnościami finansowymi, które w końcu doprowadziły do decyzji o zakończeniu działalności. Współtwórca i współwłaściciel sieci, Krzysztof Bożek zaznaczył, że wzrost kosztów operacyjnych był głównym powodem podjęcia tej trudnej decyzji.
Ponadto istotnie spadła liczba klientów. Okazuje się, że w ubiegłym roku sprzedaż zmniejszyła się o połowę. Pomimo podjęcia działań w celu ograniczenia kosztów i wdrożenia zmian w strategii marketingowej tego niekorzystnego trendu nie udało się odwrócić.
Właściciele prowadzili również rozmowy z potencjalnym inwestorem branżowym. Jednak, jak zaznacza Bożek, sytuacja w branży gastronomicznej okazała się zbyt trudna. W jego ocenie obecnie powstaje mniej wegańskich restauracji niż przed pandemią koronawirusa. Właściciele nadal jednak są otwarci na rozmowy na temat przejęcia marki przez kogoś kto chciałby nadać jej nową formę.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji