Pomimo spowolnienia gospodarczego, które dotknęło wielu sprzedawców, sieć franczyzowa Alsen zachowała stabilność.
- Rok 2009 kończymy ze stałą liczbą partnerów - ok. 250 firm, co przekłada się na ok. 320 salonów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Dzięki temu jesteśmy obecni w prawie każdym mieście powyżej 20 tysięcy mieszkańców, jak również w znacznie mniejszych miejscowościach – mówi Jan Zdebel, Prezes Zarządu, ALSEN Sp. z o.o.
Od początku działalności celem spółki było budowanie sieci. Jak przyznaje Zdebel w 2009 roku firma skupiła się na równomiernym wzroście, ale bez doprowadzania do sytuacji, w której zrzeszone sklepy będą musiałby ze sobą rywalizować. - Jako jedyna sieć franczyzowa na rynku komputerów i elektroniki użytkowej, zaoferowaliśmy partnerom swój własny sklep internetowy zbudowany na bazie naszej platformy e-commerce - dodaje.
Sieć Alsen stale inwestuje w poziom wiedzy franczyzobiorców. Na przełomie maja i czerwca przeprowadziliśmy cykl szkoleń dla zrzeszonych partnerów, których celem było podniesienie wiedzy handlowców i jakości obsługi klientów. Tego typu inicjatywy będą z całą pewnością kontynuowane w najbliższej przyszłości.
W nadchodzącym roku Alsen chce skoncentrować się się na wspieraniu działalności franczyzobiorców. Firma planuje dalszą intensyfikację reklam billboardowych, częstsze dostarczanie gazetek i katalogów do salonów, a także dalszy rozwój platformy internetowej, która podnosi poziom sprzedaży w lokalnych punktach.
Agnieszka Grabuś