FJ Marketing Concept chętnych do skorzystania z preferencyjnych warunków w sieci Carrefour szuka w szeregach sieci FJ proponując korzystne warunki umowy tj., nie ma opłaty wstępnej, zaś opłata franczyzowa stanowi stały procent, uwarunkowany od poziomu obrotów. Ponadto w ramach pakietu startowego Carrefour pokrywa koszt wizualizacji zewnętrznej, oprogramowania i szkoleń personelu. Jeśli zachodzi potrzeba, doposaża placówkę w meble. Do tej pory zdecydowało się na to 18 detalistów, z czego 15 prowadzi sklepy pod szyldem Carrefour Express, a trzech rozwija markę Carrefour Express convenience, opracowaną z myślą o placówkach mniejszego formatu (do 100 mkw. powierzchni sprzedaży).
Umowa z Carrefourem podpisywana jest na 5 lat bez możliwości wycofania się i ze świadomością, że częściowo rezygnuje się z niezależności. Szyld może zmienić właściciel sklepu FJ, który posiada środki finansowe na zabezpieczenie transakcji oraz prowadzi sklep w atrakcyjnej lokalizacji.
Ryszard Olkowski, właściciel firmy FJ Marketing Concept i prezes zarządu spółki FJ Sklepy Spożywcze uważa, że Carrefour nie jest konkurentem dla sklepów FJ, ale partnerem, z którym detalista może zbudować nowy wizerunek pod logo Carrefour Express. Uważa, że związanie się z silnym partnerem, jakim jest Carrefour, to szansa dla detalistów aby na tle rosnącej konkurencji zaznaczyć swoją pozycję rynkową.