Grupa Organic Farma Zdrowia odnotowała dalszy dynamiczny rozwój Grupy sieci sklepów, osiągając rekordowe wyniki.
Sprzedaż Grupy w I kwartale 2016 r. wzrosła o 24% do 25 mln zł. (w stosunku do I kwartału 2015 r.). Pozwoliło to na 25% wzrostu zysku EBITDA do kwoty 1,36 mln zł, co stanowi rekordowy wynik kwartalny. Z kolei zysk netto Grupy wyniósł 435 tys. zł i był o 368 tys. zł niższy od zysku osiągniętego w I kwartale ub.r.
Szacunki ekspertów wskazują, że trend wzrostowy na rynku żywności ekologicznej będzie się utrzymywał co najmniej w najbliższej dekadzie. Natomiast szacunki własne spółki wskazują, że w Polsce, która ma w tym zakresie bardzo dużo do nadrobienia, trend wzrostowy powinien utrzymać się przez kolejne dekady, aby rynek mógł zbliżyć się do wielkości spożycia tych produktów w UE – obecnie 10-cio krotnie większej (w Polsce 4,35 euro, w UE 44 euro na osobę).
Grupa Organic Farma Zdrowia stworzyła coraz powszechniej znane i cenione marki rynkowe, zbudowała struktury i zasoby, które dają jej pozycję lidera.
Na koniec I kwartału 2016 roku sieć Organic Farma Zdrowia składała się z 37 jednostek handlowych, w tym: 30 stacjonarnych Delikatesów pod marką Organic Farma Zdrowia, 3 Delikatesy pod marką Tradycyjne Jadło, 3 Delikatesów pod marką Organic Zielone Oko oraz 2 sklepów internetowych. Polska sieć sklepów ze zdrową żywnością rozwija się w systemie franczyzowym.