Sieć drogerii Kontigo znika z rynku

Data dodania: 18 lipca 2024
Kategoria:

Wszystkie stacjonarne drogerie Kontigo zostaną zlikwidowane. Należąca do Grupy Eurocash marka pozostanie jednak obecna w kanale e-commerce.

Jak poinformowała Grupa Eurocash trwa proces zamykania ostatnich 15 sklepów stacjonarnych sieci Kontigo, który rozpoczął się w drugim kwartale tego roku. Docelowo Kontigo będzie się rozwijać tylko w kanale e-commerce. Według Eurocash "to krok grupy w kierunku wzrostu efektywności i decyzja, która wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie projektów w 2025 roku".

Decyzja o zamknięciu sklepów stacjonarnych jest wynikiem problemów finansowych tej sieci sklepów kosmetycznych. Kłopoty zaczęły się w okresie pandemii kiedy to drogerie były zamykane w okresie lockdownów, ponieważ większość placówek Kontigo była zlokalizowana w galeriach handlowych.

Sieć zadebiutowała w Polsce w 2015 roku. Drogeryjny koncept był pomysłem Rity Amaral, córki Luisa Amarala, głównego akcjonariusza Eurocashu i przez wiele lat prezesa zarządu handlowej grupy. Jeszcze pod koniec 2019 r. Kontigo miało 32 sklepy i zapowiadało uruchomienie kolejnych w następnych latach. Koncept rozwijany był także we franczyzie, potem jako sieć agencyjna. Oba te projekty nie odniosły jednak sukcesu, podobnie jak wyspy handlowe Kontigo.

Aktualnie na rynku drogeryjnym działa kilka sieci franczyzowych lub partnerskich. Do największych należą Laboo (ponad 700 sklepów), Blue Stop (ok. 460 sklepów), DP Drogerie Polskie (ok. 300 sklepów), Drogerie Jasmin (ok. 200 sklepów), Drogerie Koliber (ok. 150 sklepów) oraz Sekret Urody (ok. 100 sklepów).

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design