Sieć samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi z kolejnym wzrostem sprzedaży.
Farma Zdrowia, która we wrześniu tego roku udostępniła franczyzę poinformowała o wzroście sprzedaży. W listopadzie br. skonsolidowana sprzedaż grupy przekroczyła kwotę 73 mln zł, co stanowi 25% wzrostu w stosunku do zeszłego roku. Wchodząca w skład grupy spółka dystrybucyjna Eko-Wital, w listopadzie tego roku odnotowała 49- proc. wzrost sprzedaży i jest najszybciej rosnącą firmą w branży.
W listopadzie nastąpiło też otwarcie 36. delikatesów stacjonarnych sieci Organic Farma Zdrowia w centrum handlowym Zielone Arkady w Bydgoszczy. To pierwsze delikatesy spółki w województwie kujawsko-pomorskim. Grupa rozpoczęła również bezpośredni import ekologicznych serów żółtych z Holandii oraz ekologicznych soków owocowych z Sycylii.
Organic Farma Zdrowia to pierwsza i największa w Polsce sieć samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi, która we wrześniu 2015 roku uruchomiła ofertę franczyzową. W ocenie firmy, potencjał rozwojowy krajowego rynku artykułów ekologicznych jest wysoki. W związku z tym dalszy rozwój sieci detalicznej będzie realizowany głównie poprzez otwieranie sklepów partnerskich.
Strategią spółki na lata 2015-2020 jest dynamiczna rozbudowa sieci obiektów handlowych głównie w ramach franczyzy – w lokalach umiejscowionych na najlepszych ulicach handlowych i osiedlach oraz w najlepszych centrach handlowych, największych i średnich miast Polski. Oferta franczyzy skierowana jest zarówno do właścicieli już istniejących sklepów, jak i osób szukających pomysłu na biznes.
Koszt uruchomienia sklepu pod logiem Organica jest zależny od wybranego modelu ( może to być sklep uliczny lub sklep w galerii handlowej). Kompletne wyposażenie franczyzowego sklepu Organic Farma Zdrowia w sprzęt, regały, chłodziarki i inną infrastrukturę techniczną oraz z zatowarowaniem dla sklepu o powierzchni 60 m², wiąże się z nakładami inwestycyjnymi zaczynającymi się od 150 tys. zł. netto. Minimalny okres zwrotu z inwestycji to dwa lata.
Wstępna opłata licencyjna wynosi 10 tys. zł netto, opłaty bieżące to 1 % opłaty marketingowej oraz procentowa opłata liczona od obrotu sklepu netto. W ramach opłaty wstępnej franczyzobiorca otrzymuje sprawdzone know-how w postaci podręcznika operacyjnego, podręcznika asortymentowego, specjalistycznych szkoleń, wsparcia marketingowego niezbędnego przy uruchamianiu sklepu i oczywiście dostęp do najlepszych, i przez lata wyselekcjonowanych produktów w korzystnej cenie.