Direct eServices zajmuje się dystrybucją elektroniki użytkowej oraz meteriałów eksploatacyjnych do druku do sieci hiperamerketów. W styczniu br. spółka zadebiutowała na NewConnect, ale już w przyszłym roku chciałaby się przenieść na rynek główny GPW.
Niedawno Direct eServices pozyskało z prywatnej emisji akcji 6,3 mln zł na rozwój. Część tych środków pochodziła od BBI Capital, które w wyniku tej transakcji nabyło ponad 14 proc. akcji spółki. BBI to jednocześnie ostatni właściciel Cartridge World (CEE) S.A. - masterfranczyzobiorcy australijskiego konceptu Cartridge World na Polskę i kraje Europy Środkowo-Wschodniej Direct eServices zdecydowało się przeznaczyć pozyskane od BBI środki w wysokości 3,7 mln zł właśnie na zakup większościowego pakietu (ok. 87 proc.) akcji spółki Cartridge World.
Cartridge World ma obecnie 18 punktów regeneracji kartridży w Polsce, z czego 11 działa na zasadzie franczyzy. CW to marka międzynarodowa, na całym świecie funkcjonuje ok. 1650 takich jednostek. Po przejęciu ekspansja sieci w naszym kraju ma przyspieszyć. CW zamierza otwierać kolejne punkty własne, a także zintensyfikować rozwój poprzez franczyzę.
- Właśnie trwają prace nad nową ofertą franczyzową, która będzie bardziej atrakcyjna dla naszych potencjalnych franczyzobiorców. O szczegółach poinformujemy w ciągu kilku tygodni - zapowiada Michał Smagowicz, manager ds. rozwoju sieci Cartridge World w Polsce.
Na zmianie właściciela mają skorzystać także dotychczasowi biorcy licencji. Jak informuje Smagowicz, ok. 60 proc. przychodów punktów opiera się na surowcach i produktach negocjowanych i dostarczanych przez globalną centralę CW. Ale ok. 40 proc. to produkty lokalne, ich ceny i dostawę do całej sieci negocjuje masterfranczyzobiorca na dany kraj czy region.
- Nowy właściciel działa w naszej branży, dostarcza produkty do sieci hipermarketów, co oznacza, że musi dbać o jakość, ale także i o koszty. Dzięki Direct eServices sieć Cartridge World otrzyma dostęp do szerszej oferty produktowej i atrakcyjniejszych cen zakupu wielu produktów - wyjaśnia Michał Smagowicz.
W 2010 roku spółka Direct eServices miała ponad 7 mln zł przychodów i ok. 380 tys. zł zysku netto. Prognozy na ten rok zakładają znaczącą poprawę wyników. Spółka ma osiągnąć 11,8 mln zł przychodów oraz ponad 1 mln zł zysku netto. Oprócz rozwoju kupionej ostatnio sieci Cartridge World, planuje ona stworzyć także własną sieć sprzedaży - Direkt. Pod tą marką prowadzi już także sklep internetowy, w którym oferuje m.in. akcesoria biurowe, aparaty fotograficzne, laptopy, akcesoria komputerowe, drukarki, a także tusze i tonery.
Joanna Cabaj - Bonicka