Alior Bank planuje zmniejszenie sieci dystrybucji z 1110 do 880 punktów, które będą zarządzane przez partnerów. Chce też zwiększyć sprzedaż w kanałach cyfrowych.
Zmniejszenie placówek bankowych i zwiększenie o ponad 40% sprzedaży w kanałach cyfrowych to strategia Alior Banku na lata 2017-20.
W ramach optymalizacji sieci placówek Alior Bank planuje do 2020 roku zredukować liczbę oddziałów własnych o ponad 30 proc. do 200, a sieć banku będzie zdominowana przez małe placówki agencyjne z obsługą gotówki. Instytucja kierowana przez Wojciecha Sobieraja zapowiada też utworzenie pośrednika kredytowego online.
W ciągu najbliższych czterech lat bank zamierza zainwestować w rozwój innowacji i technologii IT 400 mln zł ponad standardowe koszty utrzymania i rozwoju systemów i infrastruktury IT.
Prezes banku Wojciech Sobieraj zauważa, że nieuchronne jest odchodzenie od bankowości oddziałowej (stacjonarnych oddziałów bankowych) na rzecz bankowości internetowej i mobilnej. Ten trend widać już teraz, bo średnio rocznie liczba transakcji w bankowości oddziałowej w Aliorze spada o 24%.