Sieć Auntie Anne's weszła do Polski

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 lutego 2011
Kategoria:
zagraniczne_frPierwszy lokal największej międzynarodowej sieci sprzedającej precle pojawił się w poznańskim Starym Browarze. Na ekspansję w naszym kraju mają chrapkę także inni zagraniczni potentaci.

Niewielu z nich decyduje się jednak założyć w naszym kraju spółki zależne i otwierać lokale własne. Większość stawia na franczyzę oraz pozyskanie lokalnych partnerów, którzy taką sieć będą na danym rynku rozwijać (własnymi siłami bądź odsprzedając sublicencje).

Ostatnio takiego partnera pozyskała w naszym kraju amerykańska sieć Auntie Anne's, która powstała w 1988 r., a dziś obecna jest już w ok. 1100 lokalizacjach w ponad 20 krajach. Pierwsza placówka w Polsce ruszyła 16 lutego w poznańskim Starym Browarze. W ofercie Auntie Anne's są precle na słodko (np. cynomonowe lub migdałowe) oraz słono (np. pepperoni czy czosnkowe), preclowe pałeczki, dipy, precel dogi (odpowiedniki hot dogów), a także drinki.

Franczyzobiorcą Auntie Anne's, który sprowadził sieć do Polski, jest Bachleda Grupa Inwestycyjna. Firma jest znana przede wszystkim z inwestycji na rynku nieruchomości, m.in. w hotele i centra handlowe. W ostatnim czasie poszerza spektrum swoich inwestycji także o zagraniczne marki franczyzowe, które sprowadza do naszego kraju. W ubiegłym roku była to CH Carolina Herrera, luksusowa marka odzieżowa. Pierwszy taki butik powstał w naszym kraju w Warszawie, przy ul. Mysiej.

Bachleda Grupa Inwestycyjna to kolejna spółka w Polsce, która uznała, że zakup zagranicznych licencji franczyzowych to dobry sposób na biznes. Wcześniej na takie rozwiązanie postawiły m.in. Amrest (franczyzobiorca sieci KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks na kraje Europy Środkowo-Wschodniej), NFI Empik Media & Fashion (franczyzobiorca modowych marek odzieżowych takich jak m.in. Esprit, River Island, Mexx czy Aldo) czy NFI Krezus (Costa Coffee). Pod koniec ubiegłego roku powstała zaś spółka DP Poland, która zakupiła licencję master na rozwój sieci Domino's Pizza w Polsce. Wymienione wcześniej firmy nie zdecydowały się odsprzedaż sublicencji indywidualnym inwestorom w naszym kraju, ale takie rozwiązanie zamierza rozważyć DP Poland.

Obecnie w naszym kraju obecnych jest ok. 110 zagranicznych marek, które w naszym kraju rozwijane są poprzez franczyzę (licencje odsprzedawane są indywiadualnym franczyzobiorcom) - pisaliśmy o nich w raporcie Zagraniczne sieci franczyzowe w Polsce. Najwięcej konceptów sprowadzanych jest z Francji, Stanów Zjednoczonych i Niemiec.

Niemniej wprowadzanie zagranicznych marek franczyzowych do Polski to nisza wciąż dająca duże pole do popisu. Wiele międzynarodowych firm wyraża zainteresowanie polskim rynkiem i liczy na pozyskanie tu partnera, który zajmie się rozwojem ich sieci w naszym kraju. Reprezentują oni różne branże i segmenty. Są to m.in. fast foodowe sieci Max Hamburger i Southern Fried Chicken, kawiarnie Chiaroscuro tworzone przez florencką palarnię kawy Mokaflor, sklepy z wyrobami czekoladowymi Chocolate Graphics, w których można zamówić czekoladki o dowolnym wzorze oraz ze specjalnymi dedykacjami, a także sieć pralni chemicznych Pressto wywodząca się z Hiszpanii. Duże zainteresowanie polskim rynkiem można zauważyć także wśród hiszpańskich sieci salonów urody. Po udanym wejściu na nasz rynek konceptu No+Vello taki krok rozważają kolejne firmy.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram