Sieć Alma próbuje uniknąć upadłości

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Sklep Alma w Galerii Jurajskiej
Alma Market złożyła w czwartek w krakowskim sądzie wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego.

Polska sieć sklepów spożywczych, która jeszcze rok temu planowała zwiększenie liczby oddziałów i rozwój we franczyzie złożyła w czwartek w krakowskim sądzie wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego. Spółka uznała za konieczne podjęcie restrukturyzacji, by poprawić sytuację finansową i uniknąć upadłości.

„Powyższa podyktowana została potrzebą ochrony praw i interesów spółki oraz akcjonariuszy. Spółka podjęła decyzję o konieczności podjęcia istotnych działań restrukturyzacyjnych, zmierzających do poprawy sytuacji finansowej i uniknięcia ogłoszenia upadłości" - napisano w raporcie.
W reakcji na te informacje kurs spółki na otwarciu dzisiejszej sesji wyraźnie zanurkował.

Jednocześnie spółka skorygowała tegoroczne jednostkowe prognozy. Zgodnie z aktualnymi szacunkami, przychody spółki wyniosą 660 mln zł, a nie ponad 900, jak zakładano w marcu tego roku. Firma zrezygnowała z podawania wyniku netto. W marcu zakładała ponad 7 mln zł zysku netto.
Zarząd zdecydował się na korektę, uwzględniając wielkość sprzedaży w okresie dwóch miesięcy trzeciego kwartału roku i poziom zrealizowanej sprzedaży w pierwszej połowie września 2016 r. Korekta zakłada, że w spółce zostaną wprowadzone znaczne zmiany w jej funkcjonowaniu i nie powstaną oraz nie ujawnią się okoliczności negatywne.

W szczególności mogłoby to dotyczyć braku możliwości realizacji pełnych dostaw do sklepów ze względu na powstałe opóźnienia w płatnościach, kosztów zamknięcia znacznej ilości nierentownych sklepów czy sprzedaży aktywów spółki po cenie niższej, niż ich wartość godziwa.
Serwis Bankier.pl podaje, że w delikatesach Alma półki nadal świecą pustkami, a firma wydała jak dotąd jeden oficjalny komunikat, z którego wynika, że rentowne placówki nie mają problemów z towarowaniem.

Pod lipca br. pisaliśmy, że polska sieć handlowa borykała się z problemem braku produktów od znanych producentów i nieuregulowanych płatności z częścią dostawców.  Od kilku miesięcy w wielu sklepach Alma praktycznie nie ma tzw. wysp, na których prezentowane były przecenione lub ekskluzywne produkty.Niektórzy z dostawców sieci przyznali, że ostatnie pół roku współpracy to spory o pieniądze za niezapłacone faktury.

Przypomnijmy też, że dokładnie rok temu Małgorzata Moska, wiceprezes zarządu Alma w wywiadzie dla magazynu „Franczyza&Biznes” pt. Sklepy convenience wypierają dyskonty odnosząc się do dalszych planów rozwoju sieci sklepów mówiła:

„W pierwszej kolejności oczywiście będziemy dążyć do rozwoju numerycznego sieci. Jednak nie zależy nam na skali kilku tysięcy sklepów. Nie mamy być dyskontem, chcemy stworzyć unikalny na rynku format średniej wielkości delikatesów convenience i wiemy, że pojemność rynku dla takiego formatu jest w pewnym stopniu ograniczona. Dlatego nie będziemy wchodzić w każdą lokalizację, która pojawi się na horyzoncie. Będą one dobierane świadomie, aby wpasowały się w ogólną strategię całej marki”.

Spółka Alma Market powstała w Krakowie w 1991 roku, a od 28 lipca 1994 roku notowana jest na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Firma zatrudnia ponad 2 960 osób. Głównym przedmiotem działalności spółki jest handel artykułami branży FMCG poprzez sieć delikatesów Alma.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram