Sfinks wychodzi z impasu

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 września 2012
Kategoria:
sphinx3

sphinx3

Grupa Kapitałowa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w I półroczu 2012 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 83,6 mln zł wobec 83,5 mln zł wypracowanych rok wcześniej, przy czym dynamika sprzedaży gastronomicznej Grupy w Polsce wyniosła (+)1,7%

Plany rozwoju sieci Sfinks Polska na ten rok zakładają otwarcie podobnej liczby restauracji jak w 2011 r., kiedy uruchomiono 15 nowych lokali. Jak dotąd w 2012 r. do sieci dołączyło 7 nowo otwartych restauracji Sphinx. Aktualnie w fazie realizacji inwestycji znajdują się 3 kolejne lokale, wśród których jest także restauracja sieci Chłopskie Jadło.

Wszystkie nowo uruchomione restauracje prowadzone są w systemie franczyzowym i w przyszłości kolejne otwarcia również mają bazować głównie na franczyzie. Sfinks od dłuższego czasu systematycznie wprowadza zmiany w strukturze modelu zarządzania restauracjami. W rezultacie w połowie tego roku Sfinks zarządzał na terenie Polski 58 restauracjami franczyzowymi i 52 restauracjami własnymi, w tym 40 zarządzanymi w modelu operatorskim.

Biorąc pod uwagę przychody w sieciach, oprócz Sphinxa, którego obroty urosły o 1,9% w I półroczu br., pozytywne trendy sprzedażowe dotyczyły też Chłopskiego Jadła. Dla tej marki pierwszych sześć miesięcy tego roku było okresem odwrócenia niekorzystnej dynamiki obrotów. Sieć Chłopskie Jadło w I półroczu 2012 r. zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 2,4% w stosunku do I połowy 2011 r. Natomiast analizując półroczną sprzedaż w grupie tych samych lokali, wzrost był jeszcze większy i wyniósł 8,1%.

Cieszy nas odwrócenie trendu i poprawa sytuacji Chłopskiego Jadła. Ta sieć została relatywnie niedawno objęta szerszymi działaniami pro sprzedażowymi, jako że w pierwszej kolejności nasza uwaga skupiała się na odbudowie siły napędowej grupy, czyli Sphinxa. W tym roku Chłopskie Jadło przeszło szereg zmian – od karty dań, przez odświeżenie wystroju wnętrz, po logo i inne elementy graficzne, uruchomiona też została nowa strona internetowa. Wszystkie te działania zostały ukończone na przełomie półroczy, co oznacza, że ich efekty zaczną się ujawniać dopiero w drugiej połowie roku 2012, wzmacniając dotychczasowe pozytywne trendy – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram