sfinks_logo
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął w sprawie spółki Sfinks Polska postępowanie, które ma sprawdzić, czy doszło do zawarcia niedozwolonego porozumienia – podał Urząd w komunikacie.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi obecnie 22 postępowania w sprawie niedozwolonych porozumień przedsiębiorców. Jedno z nich dotyczy sieci spółki Sfinks Polska. – Pod tą marką działają m.in. restauracje franczyzowe, prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców, którzy działają na własny rachunek i ryzyko. Z informacji i dokumentów posiadanych przez Urząd wynika, że ceny oraz promocje stosowane przez franczyzobiorców ustalane są odgórnie przez spółkę Sfinks Polska – czytamy w komunikacie.
UOKiK przypomina, że prawo antymonopolowe zakazuje ustalania sztywnych cen sprzedaży przez przedsiębiorców działających w ramach danego systemu dystrybucji, także franczyzowego. Przedsiębiorcy powinni mieć swobodę w kształtowaniu własnej polityki cenowej.
UOKiK sprawdza czy polityka cenowa w restauracjach franczyzowych sieci Sphinx nie narusza zasad konkurencji. – Przeciwko spółce Sfinks Polska zostało wszczęte postępowanie, które sprawdzi, czy doszło do zawarcia niedozwolonego porozumienia – podsumowano w komunikacie.
Sfinks Polska zarządza 109 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.
Adam Gieras