Sfinks planuje powrót do prestiżowych lokalizacji

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 marca 2013
Kategoria:
sphinx_w_lesznieMniej zamknięć, więcej otwarć – także w prestiżowych lokalizacjach, poprawa wyników i intensyfikacja działań marketingowych – to główne założenia rozwoju na rok 2013 sieci Sfinks Polska S.A.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, zamierza zintensyfikować rozwój w 2013 roku. Spółka będzie otwierać kolejne restauracje, a także zwiększać możliwości sprzedażowe już działających – usłyszeliśmy podczas konferencji prasowej spółki zorganizowanej 5 marca w restauracji WOOK w hotelu Marriott w Warszawie, na której prezes zarządu, Sylwester Cacek podsumował rok 2012 i przedstawił plany rozwoju sieci na najbliższy okres.

W ubiegłym roku spółka zmuszona była do zamknięcia 15 nierentownych restauracji. Jednocześnie powiększyła sieć o 10 lokali franczyzowych. Plany na ten rok zakładają więcej otwarć, niż zamknięć, choć jak podkreślił Sylwester Cacek – w przypadku kilku nierentownych lokali Sphinx, spółka będzie zmuszona podjąć zdecydowane działania. W grę wchodzi ich zamknięcie.

Na chwilę obecną wiadomo, że do sieci powinno dołączyć 6 nowych placówek. Trwają prace nad uruchomieniem restauracji w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Luboniu i Warszawie – między innymi w stołecznym centrum Factory Annopol. Plany dalszego rozwoju zakładają współpracę z franczyzobiorcami i tzw. operatorską, gdzie zarządzający lokalem menager pracuje dla sieci i od niej pobiera stałą pensję. Spółka zamierza też wrócić do prestiżowych lokalizacji.

sfinks_cacekW bieżącym roku chcemy skoncentrować się na silniejszym zaistnieniu w atrakcyjnych lokalizacjach, generujących wysoką sprzedaż. Już mogę powiedzieć, że pojawimy się znów w bardzo dobrym punkcie w Galerii Krakowskiej, budujemy pierwszą wolnostojącą restaurację Sphinx przy centrum handlowym Futura Park we Wrocławiu, będziemy także obecni w poznańskim City Center, czyli nowo budowanym centrum handlowym przy dworcu głównym. Obecnie trwają prace związane z uruchomieniem sześciu restauracji. Rozmowy na temat kolejnych inwestycji są w toku. Mamy atrakcyjne koncepty, które wpływają na generowanie ruchu i wiele punktów zabiega o pozyskanie naszych restauracji – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska. – Nowe lokale będziemy otwierać także we franczyzie, gdzie inwestycje będą udziałem franczyzobiorców. Po wynikach widać, że nasza oferta jest korzystna dla osób współpracujących ze Sfinksem w tym modelu, a jeszcze pracujemy nad jej uatrakcyjnieniem – dodaje Sylwester Cacek.

Na ten rok zaplanowano również dalsze zmiany w Chłopskim Jadle. W czerwcu 2012 wprowadzono nową kartę, a same lokale zmieniły swój wygląd. Jak podkreślił Sylwester Cacek – Chłopskie Jadło kojarzy się teraz z nowoczesnym folklorem a nie starą wsią, dzięki czemu restauracje odwiedza coraz więcej młodych ludzi. Rośnie też wartość średniego rachunku. W Sphinxie zaplanowano szereg akcji marketingowych. Z początkiem marca ruszyła ogólnopolska kampania telewizyjna promująca nowości w menu, organizowana razem z PepsiCo.

Sfinks Polska zawarł porozumienie z bankami PKO BP i ING Bankiem Śląskim, w którym zobowiązuje się do dalszych inwestycji. Sylwester Cacek dodał, że musi dokapitalizować spółkę w kwocie nie mniejszej, niż 6 mln zł. W tym roku planowane wydatki na rozwój sieci to 13 mln zł, co stanowi wzrost o 9 mln w stosunku do roku zeszłego.

Podczas konferencji usłyszeliśmy też, że spółka nie obawia się spowolnienia gospodarczego, a wręcz przeciwnie – zamierza na nim skorzystać. Zdaniem Sylwestra Cacka będzie to bardzo dobry okres do pozyskania nowych, atrakcyjnych lokalizacji. Prezes zarządu dodał również, że „spółka nie robi teraz żadnych prognoz na ten rok, bo obawia się pomyłek. Na razie pracujemy nad oszacowaniem naszej siły na rynku i mamy nadzieję, że przesłanki, które już dostrzegamy, potwierdzą, że pod koniec roku firma będzie na plusie”.

Sfinks Polska zarządza 107 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining), 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram