Właściciel największej w Polsce marki gastronomicznej typu casual dining starał się o kupno udziałów polskiej sieci restauracji specjalizującej się w kuchni amerykańskiej. Do transakcji jednak nie dojdzie.
Jak podaje Sfinks Polska, negocjacje w sprawie kupna udziałów sieci restauracyjnej trwały od 25 stycznia tego roku. Spółka nie podaje przejęciem jakiej marki była zainteresowana. Wiadomo natomiast, że w marcu zarząd Sfinksa otrzymał informację o odstąpieniu przez drugą stronę tj. przez udziałowców krajowej spółki prowadzącej sieć kuchni amerykańskiej od negocjacji dotyczących potencjalnej sprzedaży.
Przyczyną odstąpienia przez kontrahenta od negocjacji były rozbieżności oczekiwań stron co do warunków potencjalnej transakcji. Jednocześnie, niezależnie od zakończenia dotychczasowych rozmów w tym zakresie, kontrahent wyraził chęć do powrotu do rozmów w przyszłości.
Sfinks Polska zarządza obecnie 113 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 97 restauracji Sphinx (segment casual dining), którą rozwija we franczyzie, 13 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 2 restauracjami WOOK (segment casual dining), a także kultowym pubem Bolek w Warszawie.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.