Sfinks chce wyjść poza Polskę z masterfranczyzą

Autor: Redakcja
Data dodania: 18 lutego 2016
Kategoria:
Foto: Sfinks Polska
Polska spółka restauracyjna planuje rozwój marki za granicą.

Polska firma gastronomiczna planuje zwiększenie liczby lokali i rozwój sieci w innych krajach poprzez masterfranczyzę.

Sfinks Polska - spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK - w ramach roku obrachunkowego trwającego od 1 stycznia 2014 roku do 30 listopada 2015 roku, podała wyniki po 11 miesiącach 2015 roku.

W tym okresie przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 160,15 mln zł, zysk spółki na działalności operacyjnej wyniósł 10,60 mln zł, zysk netto 8,02 mln zł, zaś jednostkowy wynik EBITDA osiągnął wartość 18,46 mln zł. Jednocześnie spółka przekazała, że cały rok 2015 zakończyła przychodami ze sprzedaży w wysokości 175,92 mln zł. Po 11 miesiącach 2015 spółka miała już dodatnie kapitały własne na poziomie 5,75 mln zł.

Mamy za sobą przełomowy rok, który przyniósł wiele ważnych zmian, mających istotny wpływ na rozwój Sfinksa w kolejnych latach. Dzięki pozyskaniu kredytu refinansującego w Banku Ochrony Środowiska, spłaciliśmy kredyt w PKO BP, a w tym miesiącu uregulujemy zobowiązanie w ING. Już ta zmiana i rozłożenie rat kredytu do 2022 roku zapewniała nam środki stabilne na finansowanie rozwoju sieci. Do 2020 roku będziemy mogli ze środków własnych uruchomić blisko 100 restauracji. Tylko w 2016 zamierzamy otworzyć ich 16 – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Na koniec 2015 roku Sfinks zarządzał 117 restauracjami. W minionym roku powstało 14 nowych restauracji Sphinx i jeden lokal Chłopskie Jadło. Otwarcia miały miejsce m.in. w takich lokalizacjach jak Błękitny Wieżowiec w Warszawie czy Rynek Główny w Krakowie, ale też miejscowościach typowo turystycznych jak Jastarnia czy Malbork.

Strategia spółki nie wyklucza też dodatkowych kierunków rozwoju poza rozwojem organicznym sieci Sphinx, m.in. poprzez akwizycje czy ekspansję zagraniczną. Działania takie nie są jednak uwzględnione w prognozach.

Od dawna myślimy o akwizycjach i skutecznym wyjściu poza granice Polski. Ale w tym wypadku pośpiech nie jest wskazany. Jeżeli będziemy w pełni gotowi, rozpoczniemy rozwój sieci w innych krajach poprzez masterfranczyzę. Jak widać po wynikach, jesteśmy coraz bliżej tego momentu – dzieli się planami Sylwester Cacek.

Sfinks Polska zarządza 119 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 104 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram