- Pomimo, iż w pilotażowym programie ogólny wskaźnik satysfakcji klienta z usług naszych restauracji wyniósł aż 94 proc., wiemy, że w tym obszarze zawsze jest miejsce na doskonalenie – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska
Aby dążyć do podnoszenia satysfakcji klientów odwiedzających restauracje Sphinx, Wook czy Chłopskie Jadło, właściciel tych sieci wprowadził autorski program badania jakości usług pod nazwą „Smak Jakości”. Działa on na zasadzie zbliżonej do badania „Tajemniczy klient”, z tą różnicą, że ankieterem „Smaku Jakości” może stać się każdy klient zarejestrowany w bazie danych Sfinksa i zaproszony przez spółkę do udziału w badaniu.
Dzieląc się opiniami na temat jakości dań, zachowania personelu czy oferowanych promocji, goście restauracji jednocześnie przystępują do systemu lojalnościowego Sfinksa, bowiem przy przekazaniu ankiety spółka przyznaje klientom punkty, za które mogą odebrać atrakcyjne nagrody, m.in. bony upominkowe do restauracji czy SPA, konsole do gier i iPody czy lot balonem.
Uruchomienie programu poprzedziło kilkumiesięczne badanie pilotażowe, dzięki któremu Sfinks dokonał weryfikacji jego założeń i pozyskał bazę blisko tysiąca ankieterów. Program „Smak Jakości” prowadzony będzie w kwartalnych edycjach, z których pierwsza potrwa do końca 2011 r.
- „Smak Jakości” to program, który ma za zadanie zdobycie interesujących nas obiektywnych informacji od szerokiego grona klientów korzystających na co dzień z naszej oferty. Liczymy, że czując się współautorami wysokiej jakości usług w naszych restauracjach, będą oni także w naturalny sposób promować nasze marki. Chcemy wyróżnić gości, którzy poświęcają swój czas i dzielą się z nami swoimi obserwacjami, dlatego też połączyliśmy program „Smak Jakości” z systemem lojalnościowym, w ramach którego punkty zdobyte za wypełnione ankiety klienci wymieniają na nagrody – wyjaśnia Dorota Cacek.
JCB