- Rok 2010 nie był łatwym czasem dla naszej branży. Oczywiście zauważalny był wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku, ale rynek pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Sieci specjalistyczne, takie jak nasza, opierają swoje obroty głównie o decyzje zakupowe indywidualnych klientów. Wejście kolejnych graczy oraz zwiększone oddziaływanie Internetu odbijały się na udziałach rynkowych poszczególnych sieci jak i na osiąganej marży. Z tym większą przyjemnością mogę powiedzieć, że, mimo trudnej sytuacji na rynku, Sferis istotnie zwiększył swoje obroty w 2010 roku - mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Michał Iwnaciw, prezes spółki Sferis, która jest częścią Grupy Action notowanej na GPW.
Według stanu na sierpnień 2010 r., tegoroczny wzrost sprzedaży w salonach bazowych rok do roku wyniósł 35 proc., zaś wzrost sprzedaży internetowej z poziomów 30-70 tys. zł miesięcznie do ponad 500 tys. zł.
W związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży sprzętu IT przez Internet Sferis rozpoczął w tym roku dwa projekty wykorzystujące ten kanał. Nawiązał współpracę z jednym ze sklepów dla graczy w zakresie odbioru zakupionego w nim towaru w punktach Sferis. Natomiast we współpracy z wydawnictwem Axel Springer, które jest wydawcą m.in. miesięcznik "Komputer Świat", rozpoczął prowadzenie sklepu internetowego na domenie odpowiadającej tytułowi magazynu. W tym przypadku także jest możliwy odbiór w placówkach stacjonarnych. - Odwiedzając sklepy i punkty partnerskie, klienci mogą dokonywać dodatkowych zakupów z naszej oferty - mówi Michał Iwnaciw.
Obecnie sieć Sferis tworzy 150 punktów sprzedaży: 45 salonów własnych, 41 partnerskich oraz 64 kioski własne. W tym roku ich liczba wzrosła o ok. 40, w tym o 18 salonów partnerskich. - W grudniu nie planujemy nowych otwarć czy przyłączeń, rozpoczęliśmy natomiast intensywnie działania związane z pierwszym kwartałem 2011. Będziemy nadal rozwijać koncept Sferis Partner. Celem jest zakończenie przyszłego roku z dwustoma placówkami w całej sieci - mówi Michał Iwnaciw.
Joanna Cabaj - Bonicka
ZOBACZ TAKŻE:
InwazjaPC rozszerzy ofertę o RTV i AGD
Sklepy komputerowe znikają w kryzysie