- Sprzedaliśmy w Polsce już 6 licencji: na Wrocław, Białystok, Gdańsk, Katowice oraz dwie na Warszawę. W stolicy działa także nasza placówka własna. To jedyne miasto, w którym nie planujemy już uruchamiania kolejnych oddziałów - mówi Jacek Fijołek, kierownik ds. franczyzy w Servicios Normativos.
Dla pierwszych pięciu franczyzobiorców firma przygotowała promocję, w ramach której licencja kosztowała 100 tys. zł. Obecna cena to 120 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć kilkadziesiąt tysięcy złotych na urządzenie biura oraz pokrycie kosztów działania w pierwszych miesiącach. Według wyliczeń SN, pełne koszty inwestycji powinny zwrócić się w ciągu roku.
Większość oddziałów licencyjnych firmy jeszcze nie wystartowała z działalnością. Uruchomiona została na razie tylko placówka franczyzowa we Wrocławiu, której w ciągu dwóch miesięcy funkcjonowania na rynku udało się już pozyskać pierwsze zlecenia. Na dniach ma ruszyć pierwszy oddział franczyzowy w Warszawie.
- W ciągu najbliższych tygodni planowane jest otwarcie wszystkich pozostałych oddziałów. Chcielibyśmy w tym roku sprzedać jeszcze kilka kolejnych licencji, ale dynamiczy rozwój sieci nie będzie dla nas priorytetem. W tym roku stawiamy przede wszystkim na wzmocnienie wizerunku samej firmy, działania marketingowe, promowanie naszej oferty wśród potencjalnych klientów - zapowiada Jacek Fijołek.
W ramach tych działań Servicios Normativos zamierza 17 marca zorganizować w Warszawie Dzień Jakości. Ma on być okazją do spotkania się obecnych franczyzobiorców, osób zainteresowanych taką działalnością, specjalistów zajmujących się certyfikacją, a także firm zainteresowanych tym tematem - potencjalnych klientów SN. Servicios Normativos chce także pojawiać się na targach branżowych, na których mogą być obecne firmy zainteresowane certyfikacją, jak np. na targach spożywczych czy targach laboratoryjnych.
Joanna Cabaj - Bonicka