Koniec roku przyniósł powiew nowości w Salad Story. Sieć uruchomiła dwa nowe bary - w Warszawie przy ul. Polnej oraz we wrocławskim Pasażu Grunwaldzkim. Zadbała także o nowe pozycje w menu, w tym przede wszystkim sałatki z ciepłymi mięsami. Szczególną chlubą zimowego menu Salad Story jest kompozycja Healthy Halsa (grillowany kurczak, ser pleśniowy, pomidorki cherry, papryka, ogórek) – idealnie zbilansowana sałatka opracowana przez dietetyczkę z poradni Halsa.
Kolejne nowości to zupa meksykańska z cieciorką, kukurydzą i fasolą, a także zupa z makaronem orzo z pomidorami i kolendrą oraz zupa z białych warzyw z oliwą truflową. Wprowadzone zostały również nowe tarty oparte o zmienioną, pozbawioną śmietany recepturę. Salad Story pamięta także o najmłodszych gościach i specjalnie dla nich sieć wprowadziła zestaw Fit Kid, w którym do wyboru są: sałatka, pasta salad, kanapka lub zupka i dodatkowo soczek bez cukru, chipsy owocowe i warzywne, a dla osłody jajko niespodzianka.
Pierwszy lokal Salad Story został otwarty w 2007 r. w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy. Od 2009 r. sieć rozwijana jest także poprzez franczyzę. Obecnie liczy 12 placówek, w tym trzy franczyzowe (w Bielsku-Białej, Krakowie oraz nowo otwarty lokal w Bydgoszczy). Kolejne własne lokale sieci mają ruszyć wkrótce we Wrocławiu oraz Warszawie, zaś franczyzowe m.in. w Radomiu i Szczecinie. W tegorocznych planach sieci jest także ekspansja zagraniczna - do Niemiec i Francji.
Swój rozwój Salad Story opiera przede wszystkim o lokalizacje w centrach handlowych. Koszt uruchomienia franczyzowego baru sałatkowego może wynieść między 100-150 tys. a 350 tys. zł. Osoby poszukujące franczyzy na rynku barów i restauracji ze zdrową żywnością mają na razie niewielki wybór ofert w naszym kraju. Oprócz Salad Story w ten sposób rozwijane są także takie koncepty jak Green Way (obecnie 28 barów), Bioway (3 bary) oraz należące do spółki Wars - Green Patio (1 restauracja).
JCB