Program Rodzina 500+ startuje 1 kwietnia br. Przedstawiciele branży produktów dla dzieci wiążą z nim duże nadzieje. Prognozują wzrost zysków i powiększenie sieci sprzedaży.
Rynek produktów dla dzieci to obszerna branża. Obejmuje łącznie pięć segmentów: odzież i obuwie, zabawki, kosmetyki i żywność. Jego największym segmentem jest obecnie odzież dziecięca.
Działa na nim wiele firm o polskim rodowodzie, które stworzyły znane na świecie marki. Część z nich rozwija się w oparciu o franczyzę. To m.in. Bartek, Wójcik Fashion, Coccodrillo czy 5.10.15. Łącznie z obuwiem dla dzieci segmenty te odpowiadają za prawie połowę sprzedaży produktów dla dzieci w Polsce i jak szacują eksperci będą one rozwijać się najbardziej dynamicznie w nadchodzących latach.
W opinii przedstawicieli branży, finansowe wsparcie rodzin dodatkowo wzmocni ten sektor gospodarki. Niektórzy przedsiębiorcy już zacierają ręce.
– Uważam, że „Rodzina 500 +” to świetny program, z którego skorzystają rodziny, ale także i firma Kreatywne Maluchy. Wydaje mi się, że osoby otwarte na rodzicielstwo chętniej będą inwestować w artykuły dziecięce. Tacy rodzice mają już doświadczenie pedagogiczne, tak przydatne właśnie w branży zabawek kreatywnych – mówi Marcin Skwarek, właściciel sieci stoisk z zabawkami.
Zaznacza, że już teraz jego franczyzą interesują się młode matki, które chcą założyć własny biznes związany z edukacją i kreatywnością dziecięcą przy niskim nakładzie finansowym. Minimalna kwota inwestycji w tym przypadku wynosi 25 tys. zł.
– Przy wsparciu rządu nasza oferta będzie jeszcze bardziej atrakcyjna – ocenia przedsiębiorca.
Nie tylko branża artykułów dla dzieci spodziewa się przypływu pieniędzy. Jak wynika z naszych rozmów z włascicielami konceptów franczyzowych, środki przekazane rodzinom w ramach rządowego progarmu zasilą także rynek usług edukacyjnych i turystycznych.