Rynek przyciąga najemców

Autor: Redakcja
Data dodania: 27 grudnia 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
W 2017 roku na rynek może trafić blisko 400 000 m² nowoczesnej powierzchni handlowej w ramach centrów handlowych.

Rok 2016 odznaczał się dużą aktywnością na rynku nieruchomości handlowych zarówno ze strony deweloperów, jak i najemców. Na rynku zadebiutował szereg nowych marek, m.in. Forever 21, & Other Stories i Uterque. Swoją decyzję o wejściu do Polski ogłosiła też brytyjska sieć z zabawkami Hamleys.

Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w firmie JLL zaznacza, że pokazuje to potencjał polskiego rynku, zainteresowanie międzynarodowych marek, jak również wzbogaca jakość oferty centrów handlowych. Polski rynek handlowy pozostaje w dobrej kondycji i jest pozytywnie odbierany przez inwestorów, deweloperów i najemców.

Najwięcej nowych marek otworzyło swoje sklepy w warszawskiej Galerii Mokotów (Skechers, Lego Store, Uterque, & Other Stories, Le Creuset, Dior kosmetyki). Trzy nowe marki zagościły w łódzkiej Manufakturze (Forever 21, U.S. Polo Assn. i Steve Madden), a pojedyncze umowy podpisano w warszawskich obiektach: Arkadii (Converse), Placu Unii City Shopping (Navigare), Hali Koszyki (L'Erbolario), przy ulicy Pięknej 28/34 (Elena Miro).

Nowe sklepy otworzyły się także w poznańskim Starym Browarze (Al Rifai) oraz Plazie (Tezenis), katowickiej Silesia City Center (Max&Co) oraz w Galerii HIT Nowy Dwór Mazowiecki (Maxi Bazar). W tym samym czasie z Polski wycofały się: American Eagle, Mothercare, Celio, Brice, Burberry, Devred 1902, Dairy Queen, Kari, decyzję o wyjściu podjęła też sieć Marks&Spencer.

Łącznie do użytku oddano w Polsce ponad 463 000 m² GLA powierzchni handlowej, z czego ponad 336 000 m² stanowiły centra handlowe, 28 000 m² parki handlowe, 94 000 m² wolnostojące obiekty wielkopowierzchniowe, a 5 300 m² centra wyprzedażowe. Do największych oddanych w 2016 r. projektów handlowych należy Posnania w Poznaniu (99 000 m² ), Metropolia w Gdańsku (34 300 m² ), Galeria Navigator w Mielcu (25 400 m² ), Galeria Wołomin w Wołominie (25 000 m² ) i Galeria Glogovia w Głogowie (21 000 m² ).  

Według szacunków JLL, w 2017 roku na rynek może trafić blisko 400 000 m² nowoczesnej powierzchni handlowej w ramach centrów handlowych. Polski rynek nadal skutecznie przyciąga nowych najemców, a zasoby nowoczesnej przestrzeni handlowej w naszym kraju ulegną wkrótce kolejnemu poszerzeniu.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram