Rynek pozwala rozwijać się sieciom dyskontowym

Autor: Redakcja
Data dodania: 9 czerwca 2009
Kategoria:
logo_pip.jpg
logo_pip.jpgSieć Piotr i Paweł nie tylko nie traci w czasach kryzysu, ale i zarabia. I choć – jak zaznacza w rozmowie z nami Błażej Patryn, Rzecznik Prasowy Piotr i Paweł S.A. - 2009 rok nie będzie pod względem handlowym lepszy niż 2008, to chętnych do wstąpienia do sieci nie brakuje.

Sieć supermarketów "Piotr i Paweł" kontynuuje dynamiczny rozwój. Supermarket w Lubinie otwarty 15 maja jest 60 placówką sieci. Na 2009 rok zaplanowaliście otwarcie 20 nowych placówek wygląda na to, że z realizacją tych planów nie będzie problemów? 

Sieć „Piotr i Paweł” już drugi rok charakteryzuje się dużym wzrostem dynamiki rozwoju a co najważniejsze podejmowane plany są w pełni realizowane. 2 czerwca kolejni nasi Klienci weszli do 61 supermarketu w Gnieźnie, który jest otwierającym drugą dziesiątkę zaplanowaną na ten rok. W chwili obecnej możemy mówić o kontynuacji budowy sieci bez konieczności dokonywania zmian w zatwierdzonej strategii. Będziemy koncentrować się na rozwoju organicznym, udoskonalaniu organizacji, standardów jakości w istniejących placówkach, nie zapominając oczywiście o naszych nowych supermarketach. W każdym naszym sklepie stawiamy na innowacyjność tak w obsłudze naszego klienta, jak i chociażby pod względem rozwiązań w wyposażeniu mającemu ułatwiać dokonywanie zakupów. Każdego dnia poszukujemy także nowego asortymentu, nie tylko na rynku wewnętrznym ale i za granicą, aby urozmaicać ofertę. Zawsze chcemy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów.

W tym roku "Piotr i Paweł" pojawiły się pierwszy raz w województwach podlaskim, małopolskim, opolskim. Gdzie będą kolejne?

Dzisiaj możemy mówić o kolejnych dwóch najbliższych otwarciach i to także na nowych dla nas rynkach. Po wakacjach supermarkety „Piotr i Paweł” w Łodzi oraz Radomiu.  

Czy to dobry moment na uruchamianie kolejnych sieci? Media wciąż trąbią o kryzysie?

Wszystko wskazuje na to, iż 2009 rok nie będzie pod względem handlowym lepszy niż 2008. Mamy jednak strategie handlowe, spojrzenie na to, jak pozycjonować się na rynku, jak konstruować ofertę, żeby zadowolić klienta, który być może będzie bardziej ostrożnie podchodził do zakupów niż jeszcze rok temu. Rynek pozwala rozwijać się sieciom dyskontowym. A jeśli one będą się rozwijać, my chcemy być elementem uzupełniającym ich ofertę. Nie każdy chce kupować ograniczony asortyment dostępny w tych sklepach i im większy będzie następował rozwój sieci dyskontowych, tym coraz więcej miejsca będzie dla nas.  

Ile jednostek obecnie posiadacie?

Od 1990 roku otworzyliśmy 44 sklepy własne i 17 na zasadach franchisingowych. Kierujemy ponad 3 500 naszych pracowników, wyróżniającą się na rynku marką wybieraną przez naszych Klientów ze względu na dużą ofertę asortymentową, niepowtarzalny klimat zakupów, efektowny wygląd sklepów, profesjonalizm personelu.  

Jak podaje spółka, istotnym elementem rozwoju w pierwszym półroczu '09 było uruchomienie trzech placówek "Piotr i Paweł" w lokalizacjach przejętych od sieci Carrefour w Pabianicach, Chrzanowie oraz Pile. Dlaczego było to tak ważne dla Państwa?

Pierwszy raz w historii sieci „Piotr i Paweł” nowe lokalizacje zostały stworzone na bazie wcześniej istniejących punktów i to jednego operatora. Musieliśmy zmierzyć się z dostosowaniem pewnych rozwiązań już tam istniejących a także stworzyć wiele nowych zgodnych z naszymi standardami.  

Obroty detaliczne sieci w porównaniu z rokiem 2008 wzrosły w pierwszych czterech miesiącach roku o 25%, spodziewaliście się lepszego czy gorszego wyniku?

Wzrost o 25% wobec panującego na rynku niepokoju związanego ze spowolnieniem gospodarczym wydaje się bardzo obiecującym i mimo wszystko dobrze rokuje na kolejne miesiące naszej działalności w tym roku.  

Przewidywane zatrudnienie wzrośnie do końca roku o 800 pracowników i osiągnie ponad 4000 osób w całej sieci. Jak to jest że na rynkach wciąż się mówi o kryzysie i zwolnieniach a u Państwa tego nie widać?

Mamy tutaj do czynienia z dwoma różnymi sytuacjami. Zwolnienia dotyczą już istniejących firm, które swój rozwój definiują poprzez zwiększenie np. produkcji towarów a taka sieć, jak nasza będąca na etapie rozwoju poprzez budowę sieci punktów sprzedaży tworzy miejsca pracy. Dodatkowo racjonalna i oparta na 19 letnim doświadczeniu polityka personalna pozwala nam na stabilną sytuację we wszystkich naszych placówkach.  

Konkurencyjne sieci wciąż informują o otwarciu kolejnych placówek prezentując przy tym doskonałe wyniki ze sprzedaży. Czy branża spożywcza się kiedyś nasyci?

Na ten moment wiemy, że jest jeszcze miejsce na rozwój i to nie tylko takich formatów, jak nasz. Przedstawiciele segmentów dyskontów oraz supermarketów nadal będą poszukiwali lokalizacji i będą dążyć do zajęcia dobrej, silnej pozycji w swojej kategorii. Konsolidacje, zmiany właścicieli, zmiany formatów lub wdrażanie nowych w ramach obecnych operatorów są już widoczne. Branża zatem jest dynamiczna a czy w istocie będzie moment nasycenia? Można przypuszczać, że tak, ale kiedy… na to wpływ ma wiele czynników mikro i makroekonomicznych, których na chwilę obecną trudno przewidzieć.  

Ile lat działacie na rynku?

Firma powstała w 1990 roku i przed nami, już za rok jubileusz 20-Lecia!

Czy firma z tak solidnymi fundamentami narażona jest na kryzys?

Fundamenty są silne. Budujemy „mury”, których podporami są bardzo dobrzy specjaliści na wszystkich stanowiskach. Przykrywając to, co stworzyliśmy w środku naszych placówek solidnym „dachem” wiedzy, doświadczenia i kompetencji a mając za „okna” właściwe finansowanie, które ochrania przed wiatrem kryzysu możemy realizować naszą misję: „Jesteśmy liderem w kategorii supermarketów wyznaczających standardy obsługi i jakości produktów. Zadowolenie klienta jest niezbędnym warunkiem trwałego powodzenia naszej firmy i utrzymania opinii organizacji godnej zaufania.”  

Dziękujemy za rozmowę

Agnieszka Grabuś , 9 czerwca 2009 r.

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram