Rynek detalicznej sprzedaży paliw na zakręcie

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 stycznia 2013
Kategoria:
stacja_paliw
Spadający popyt na paliwa, nasilająca się konkurencja, marże na bardzo niskim poziomie – to czynniki, które hamują inwestycje w branży paliwowej. 

 Przekroczenie bariery 5 zł za litr paliwa zauważalnie – zdaniem przedstawicieli Polskiej Izby Paliw Płynnych – ograniczyło popyt na stacjach. Kierowcy stali się bardziej oszczędni i skrupulatniej wyliczają pieniądze, które są w stanie przeznaczyć na zakup paliwa. Operatorzy sieci stacji paliw starają się więc obniżać ceny, co jest z korzystne dla klientów, ale źle wpływa na funkcjonowanie pozostałych podmiotów, które działając na tym samym rynku, muszą inwestować. Konkluzja jest prosta – nie ma zarobku, nie ma inwestycji.  

Niskie marże ze sprzedaży paliw mogą utrzymać się jeszcze przed kilka lat, dlatego stacje paliw zmuszone są do poszukiwań systemów optymalizacji kosztów prowadzenia działalności. Łatwiej będzie przetrwać tym, którzy prowadzą kilka stacji paliw, rozszerzając jednocześnie ofertę o dodatkowe usługi.

źródło: wnp.pl

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram