Ruszyły zakupy grupowe dla firm

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 października 2011
Kategoria:


Przedsiębiorcy mogą dzięki nim kupić w bardzo atrakcyjnych cenach np. potrzebne im oprogramowanie, materiały reklamowe, usługę pozycjonowania strony internetowej bądź wynająć salę konferencyjną.

 

Portale zakupów grupowych już od ponad roku robią zawrotną karierę wśród klientów indywidualnych, którzy dzięki nim mogą za dużo niższą niż w standardowej ofercie cenę odwiedzić fryzjera, kosmetyczkę, restaurację oraz skorzystać z wielu innych usług. Twórcy tego typu projektów postanowili wziąć na celownik kolejną grupę klientów – małe i średnie firmy. W ten sposób dostawcy usług biznesowych, którzy nierzadko sami są drobnymi przedsiębiorcami, mogą pozyskać dużą grupę klientów, zaś firmy skorzystać z potrzebnych im usług za dużo niższą cenę.

Niedawno ruszył portal B2Bdeal.pl, którego działalność koncentruje się wyłacznie na tej niszy, jaką stanowią zakupy grupowe dla firm. Wśród ofert, z których skorzystać mogli do tej pory użytkownicy portalu, było np. badanie typu Tajemniczy Klient (za 123 zł zamiast 325 zł za jedną placówkę), voucher na kampanię na facebooku (19 zł za kampanię o wartości 150 zł) czy też wydruk ulotek (1000 sztuk + 250 wizytówek gratis za 300 zł zamiast 600 zł).

Sekcję firmową posiada także Grouper, jeden z największych portali zakupów grupowych dla klientów indywidualnych. Poprzez Grupera firmy mogły już kupić taniej takie usługi jak e-learningowe szkolenie okresowe BHP (44 zł zamiast 100 zł), tekst copywriter'ski na 2 tys. znaków (29 zł zamiast 167 zł) czy też roczne pozycjonowanie 5 fraz (199 zł zamiast 5400 zł).

Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się na razie usługi związane z promocją ich firmy w internecie, np. poprzez tworzenie stron internetowych, pozycjonowanie ich, prowadzenie kampanii poprzez linki sponsorowane bądź na portalach społecznościowych. Dla przykładu, ostatnia wymieniona powyżej oferta na Gruperze, na pozycjonowanie, została sprzedana w ilości 600 kuponów (taki był maksymalny limit).

Na podobnych zasadach działa także notowana na NewConnect spółka Power Price, choć bazuje ona bardziej na konkretnych towarach niż usługach. Jak sama to określa, łączy w sobie rozwiązania sklepu internetowego, giełdy towarowej oraz serwisu zakupów grupowych. Jej platforma internetowa powerprice.pl ma stać się ogniwem łączącym producentów bądź dystrybutorów z klientem końcowym, a więc pozwala obniżyć ceny zakupu o marże nakładane przez pośredników (hurtowników, detalistów). Poprzez powerprice.pl można zupić m.in. materiały biurowe, akcesoria komputerowe, środki czystości czy artykuły spożywcze jak kawa, herbata, a także meble recepcyjne bądź odzież roboczą.

Możliwość skorzystania z tego typu ofert na pewno jest dużym wsparciem w prowadzeniu biznesu, zwłaszcza dla małych firm. Dzięki tego typu rozwiązaniom mogą one zyskać dostęp przynajmniej do części ofert zarezerwowanych do tej pory tylko dla dużych podmiotów.

Joanna Cabaj - Bonicka

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

Data dodania: 9 maja 2022
Kupować czy pożyczać? – oto jest pytanie
Data dodania: 25 kwietnia 2022
Czy grozi nam wojna o wodę?
Data dodania: 28 marca 2022
Doceniliśmy pracę zdalną
Data dodania: 17 marca 2022
Czy konwersje to przyszłość nieruchomości komercyjnych

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram