Ruszyła pierwsza Wild Bean Cafe we franczyzie

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 maja 2011
Kategoria:
wild_bean_cafe_fotoDo tej pory BP otwierało kawiarenki tej marki tylko na stacjach własnych. Plan udostępnienia konceptu franczyzobiorcom właśnie wszedł w fazę testów.

Pierwsza franczyzowa Wild Bean Cafe powstała przy stacji partnerskiej BP w Ożarowie. Do końca roku ma zostać otwartych jeszcze kilkanaście kawiarenek przy współpracy z franczyzobiorcami brytyjskiego koncernu. Obecnie BP ma ponad 400 stacji paliw w Polsce i jest drugą co do wielkości siecią w tej branży, po Orlenie. Swoją pozycję zawdzięcza w dużej mierze stacjom partnerskim, które stanowią blisko połowę wszystkich stacji BP w naszym kraju. Do tej pory współpraca z nimi ograniczała się do oferty paliwowej. BP zdecydowało jednak, że jest także gotowe do tego, by podzielić się z franczyzobiorcami konceptem gastronomicznym. Wild Bean Cafe to jedna z najbardziej znanych marek gastronomicznych w Polsce, obecna w ok. 200 lokalizacjach.

– Nadszedł moment, w którym uznaliśmy, że mamy wystarczające doświadczenie i zasoby, aby przeprowadzić taki projekt. Tym bardziej że partnerzy podkreślają, iż klienci tak bardzo przyzwyczaili się do tej marki, że wjeżdżając na stację z logo BP, spodziewają się tam znaleźć kawiarenkę WBC – mówi Rafał Bendyk, menedżer Wild Bean Cafe.

W ofercie kawiarenki, oprócz kawy, są gorące kanapki, zapiekanki, bogaty wybór ciast, słodkie rogaliki i hot dogi. W tym roku oferta WBC została poszerzona o nowe menu: chicken nuggets – smakowite kawałki kurczaka w łagodnej panierce i hot chicken strips – soczyste polędwiczki z kurczaka w pikantnej panierce z sałatką colesław i sosem.

W czasie, gdy rosną ceny paliw, rośnie także presja na marże. W rezultacie coraz istotniejszym źródłem zysków dla stacji staje się oferta dodatkowa, jak gastronomia czy sklep. Stąd tworzenie przez koncerny paliwowe własnych marek gastronomicznych (np. Wild Bean Cafe czy Stop Cafe) oraz intensywna promocja tej oferty (np. hot dogi na stacjach Statoil).

– W tej chwili prawie połowa stacji w sieci BP to stacje partnerskie. Są to zarówno stacje wielkoformatowe, tranzytowe, przy których funkcjonują już np. duże restauracje, jak i zlokalizowane w małych miasteczkach. Ta specyfika lokalizacyjna wymusza konstruowanie takiej oferty, która podniesie rentowność każdej z nich, zarówno tej małej, jak i tej znajdującej się przy bardzo ruchliwych trasach – wyjaśnia Krzysztof Kozłowski, odpowiedzialny za współpracę ze stacjami partnerskimi.

Rok 2011 będzie rokiem pilotażowym dla projektu wprowadzania WBC na stacjach partnerskich BP. Jego powodzenie będzie oznaczało dalszą ekspansję konceptu WBC. W planach BP jest oczywiście także dalsze powiększanie sieci stacji. Głównym motorem jej rozwoju w ostatnich latach, pozwalającym odnotowywać ponad 20 otwarć rocznie, była właśnie franczyza. Dodatkowa oferta i dodatkowe wsparcie ze strony franczyzodawcy z pewnością może uczynić ofertę BP jeszcze bardziej interesującą dla potencjalnych franczyzobiorców. Przypomnijmy, że nad projektem udostępnienia partnerom konceptu gastronomicznego pracuje także Orlen (Stop Cafe i Stop Cafe Bistro).

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram