Ruszyła pierwsza franczyzowa Sakana

Autor: Redakcja
Data dodania: 1 sierpnia 2011
Kategoria:
sushiGiełdowej sieci restauracji sushi udało się rozpocząć rozwój poprzez franczyzę, choć biorcy licencji nie garną się do tego segmentu rynku.

Nowy lokal Sakany został otwarty w warszawskim Ursynowie. Jest to szósta placówka należąca do sieci i jednocześnie pierwsza działająca na zasadzie franczyzy. Sakana ma już także dwa lokale własne w stolicy oraz po jednym w Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach. Spółka do niedawna miała także sushi bar w Krakowie, ale został on ostanio zamknięty ze względu na brak porozumienia z wynajmującym lokal. Sakana zapowiada jednak, że nie zamierza rezygnować na stałe z obecności w stolicy Małopolski i myśli o otwarciu restauracji w nowej lokalizacji.

Firma planuje także dalszy rozwój poprzez franczyzę. Poszukiwania pierwszego franczyzobiorcy sieci trwały dość długo. Sakana ogłaszała plany rozwoju sieci franczyzowej jeszcze w 2008 roku, ale pierwsza licencja została sprzedana dopiero pod koniec ubiegłego roku.

Segment barów sushi, choć cały czas rozwija się i przyciąga nowych klientów, wśród franczyzobiorców nie znajdował do tej pory zbyt dużego uznania. W roku 2009, a także na początku 2010 oferty franczyzowe przygotowało kilka sieci barów sushi, ale pozyskać biorców licencji udało się nielicznym.

Do grona tych nielicznych zaliczyć możemy właśnie Sakanę, a także Sushi Bar Nigiri. Co prawda, liczba lokali należących do tej drugiej sieci ostatnio topnieje (na koniec 2009 r. było ich 17, na koniec 2010 – 15, a dziś już tylko 13), ale wciąż jest ona największą siecią franczyzową w tym segmencie rynku. Ponadto nie ma wiekszych problemów z pozyskiwaniem kolejnych partnerów. Na sierpień planowane jest otwarcie nowego lokalu franczyzowego, który będzie mieścił się w Galerii Echo w Kielcach.

Oferty franczyzy w segmencie sushi barów przygotowały także m.in. Sensi Sushi, Dom Sushi, Hana Sushi, a także Roller Sushi. Jednak na ich sieci składają się na razie tylko jednostki własne. Rozwoju poprzez franczyzę nie planuje natomiast sieć 77sushi, należąca do notowanej na NewConnect spółki Premium Food Restaurants. W ubiegłym roku poniosła ona sporą stratę, ten rok przynosi jednak poprawę sytuacji w spółce, w związku z czym zapowiada ona dalszy rozwój sieci.

Sushi uważane jest w naszym kraju wciąż za dość drogi i luksusowy posiłek, w związku z czym plany rozwojowe poszczególnych sieci nakierowane są przede wszystkim na duże miasta. Właścicielem własnego niewielkiego baru sushi można zostać, inwestując kwotę już do ok. 100 tys. zł, w przypadku uruchamiania restauracji z segmentu premium trzeba się liczyć z wydatkami na poziomie ok. 300 tys. zł.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram