subway_foto
W te wakacje powstał kolejny Subway nastawiony na obsługę kierowców. Jest to jednocześnie pierwsza restauracja tej sieci działająca w firmule drive-thru w Polsce oraz całej Europie Środkowo-Wschodniej.
- Wyniki sprzedaży w ciągu pierwszych kilku tygodni są w porównaniu z klasycznymi lokalizacjami wybitnie nadstandardowe. Sprzedaż przez drive-thru osiąga w przybliżeniu nawet 50 proc. ogólnego obrotu restauracji - powiedział Martin Princ, menedżer rozwoju sieci Subway na Europę Środkową i Wschodnią. Dodał jednak, że chodzi o wstępną ocenę tej pierwszej restauracji typu drive-thru w regionie. Fast food planuje dalszy rozwój tego typu restauracji.
W planach jest także uruchamianie kolejnych lokalizacji przy stacjach paliw, zwłaszcza, że wyniki obiektu działającego od roku w Pyrzowicach są bardzo dobre. - Wyniki sprzedaży w restauracji ulokowanej przy stacji benzynowej długotrwale utrzymują się ponad przeciętną sprzedażą pozostałych restauracji na danym terytorium. Dlatego w chwili obecnej prowadzimy w krajach regionu Europy Środkowej i Wschodniej rozmowy z kilkoma sieciami stacji benzynowych – poinformował Martin Princ.
Wszystkie restauracje sieci Subway funkcjonują na zasadzie franczyzy. Obecnie w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej działa ponad 300 placówek, z czego 43 w Polsce. Na koniec roku ma być ich łącznie ponad 400. W pierwszym półroczu franczyzobiorcy z regionu otworzyli 75 nowych barów kanapkowych. Łączna sprzedaż sieci była w tym okresie o 8 proc. wyższa niż przed rokiem.