Pierwszy Sphinx Express powstał w Mikołowie, w woj. śląskim. Tym samym Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – rozpoczął działalność w segmencie fast casual dining. Expressy to punkty gastronomiczne bez obsługi kelnerskiej oferujące szybkie i smaczne posiłki do zjedzenia na miejscu lub na wynos. Lokale nowego typu mają powstawać przede wszystkim w centrach handlowych oraz w innych miejscach o dużym natężeniu ruchu.
W ofercie Sphinx Express znajdują się m.in. kanapki, kebaby, tortille, stripsy z kurczaka, sałatki oraz desery. W ramach tzw. strefy dobrych cen Sphinx Express proponuje m.in. tortillę ze stripsami z kurczaka za 4,90 zł. Z menu można także wybrać zestawy, w skład których wchodzą m.in. tortilla z shoarmą, chrupiące kanapki czy pieczone skrzydełka z kurczaka oraz frytki i napój. Specjalny zestaw z zabawką przygotowano także dla dzieci. Wkrótce powinien również ruszyć pierwszy express z menu przygotowanym na bazie oferty WOOK.
- Projekt expressów jest komplementarny do naszej dotychczasowej oferty i wiążemy z nim duże nadzieje. Biorąc pod uwagę ogromną popularność marki Sphinx, a także upodobanie Polaków do potraw kuchni azjatyckiej, co widać m.in. po dynamicznie rosnącej sprzedaży w restauracjach WOOK, jesteśmy dobrej myśli jeśli chodzi o perspektywy tego przedsięwzięcia – komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes Sfinks Polska.
Według wcześniejszych zapowiedzi zarządu Sfinksa, koncept expressów, podobnie jak restauracje pełnowymiarowe, będzie rozwijany także poprzez franczyzę.
- Mikołowski Sphinx Express to restauracja testowa, której funkcjonowanie może skutkować pewnymi korektami projektu, natomiast nie będzie to miało znaczącego wpływu na realizację całego przedsięwzięcia i plan kolejnych otwarć. W tym roku zamierzamy uruchomić co najmniej kilkanaście restauracji typu express, zarówno pod markami Sphinx, jak i WOOK – zapowiada prezes spółki.
Równolegle do lokali typu express Sfinks będzie otwierał pełnowymiarowe restauracje. W sumie sieci należące do spółki mają się w tym roku powiększyć łącznie o 40 placówek. Od początku tego roku otwarto już pięć: dwie pełnowymiarowe restauracje Sphinx oraz dwa pełnowymiarowe WOOKi.
Spółka inwestuje także w modernizację i uatrakcyjnienie oferty działających restauracji. Ostatnio rozbudowała sale konsumpcyjne w Sphinxach w Starym Browarze w Poznaniu i w CH Tulipan w Łodzi. W poznańskim Sphinksie uruchomiono także testowo samoobsługowy sposób nalewania piwa. Przy stolikach zamontowano beczki, z których goście restauracji będą mogli nalewać sobie dowolną ilość piwa, a rozliczenie nastąpi na podstawie liczby napełnionych szklanek.
Sfinks Polska zarządza obecnie 110 restauracjami, w tym siecią 93 restauracji Sphinx zlokalizowanych w Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło i 8 restauracjami WOOK. Połowa tych lokali działa we franczyzie.
JCB