Rozwój e-sklepów wstrzymują wysokie koszty m-commerce

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 lipca 2014
Kategoria:
Rozwój e-sklepów wstrzymują wysokie koszty rozwiązań m-commerce; Foto:freeimages.com

Rozwój e-sklepów wstrzymują wysokie koszty rozwiązań m-commerce; Foto:freeimages.com

W opinii 46% właścicieli i menadżerów sklepów internetowych, strony oraz aplikacje mobilne są po prostu za drogie. Okazuje się, że problemem jest dla nich również duża ilość czasu potrzebnego na ich wdrożenie. Co jeszcze powstrzymuje polskie e-sklepy oraz firmy przed wprowadzeniem rozwiązań mobilnych? - na to i inne pytania odpowiadają autorzy raportu „M-commerce w praktyce 2014”.

Druga edycja badania „M-commerce w praktyce 2014”, w której wzięli udział przedstawiciele sklepów internetowych oraz firmy zatrudniające powyżej 50 pracowników, odsłania kolejne fakty na temat polskiego rynku handlu mobilnego. Najnowsze analizy dowodzą, że w ciągu ostatniego roku o 4,5% obniżył się odsetek respondentów uważających, że strony mobilne lub aplikacje są dla nich za drogie. Obecnie twierdzi tak 45,5% badanych. Kolejnym problemem, na który wskazują respondenci jest duża ilość czasu potrzebnego na wdrożenie rozwiązań mobilnych. Podobnie jak rok temu, uwagę na to zwraca 40% właścicieli e-sklepów. Przeszkodą są również duże nakłady pracy, konieczne do zaprojektowania i stworzenia mobilnej wersji sklepu lub dedykowanej aplikacji sprzedażowej.

Jak zaznacza Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl, niestety część polskich przedsiębiorców nadal uważa, że rozwiązania mobilne mają marginalne znaczenie.

Takie założenie jest błędne i świadczy o nieznajomości potrzeb rynku, gdyż liczba użytkowników mobilnych stale rośnie. Już dziś 44% Polaków posiada smartfony. Oczywiście, urządzenia te z roku na rok są coraz szybsze oraz posiadają coraz większe ekrany, jednak strona mobilna lub aplikacja zawsze będą łatwiejsze w obsłudze, niż te standardowe witryny projektowane z myślą o komputerach. Mitem jest również wysoki koszt wdrożenia takich rozwiązań czy też pracochłonność – ocenia ekspert.

Firmy dostrzegają znaczenie m-commerce

Wyniki badań mGenerator.pl sugerują, że stosowne zmiany nastąpią w dość niedługim czasie. Tylko 35% badanych, nie posiadających jeszcze strony mobilnej lub dedykowanej aplikacji, stwierdziło, że wdroży je w ciągu roku lub dwóch lat. 16% respondentów planuje zrobić to w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Jednak zdecydowana większość badanych (49,23%) zamierza wprowadzić stronę mobilną lub aplikację w ciągu najbliższego półrocza.

W porównaniu do roku ubiegłego znacząco zmalał odsetek sklepów, które o rozwiązaniach mobilnych myślą w perspektywie najbliższych dwóch lat. Właściciele zaczęli dostrzegać szansę, jaką jest pozyskanie klientów mobilnych oraz korzyści finansowe, jakie mogą dzięki temu odnieść – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl. Warto dodać, że do tej pory rozwiązania mobilne wdrożyło 24% sklepów internetowych oraz 5,3% firm.

Z roku na rok systematycznie maleje liczba sklepów i firm, traktujących rozwiązania mobilne jako chwilową modę, która wkrótce przeminie. Co więcej, według prognoz Goldman Sachs, już w 2015 roku udział handlu mobilnego w e-commerce na świecie wyniesie 33%. Właśnie dlatego, przedsiębiorcy powinni już dziś rozważyć wdrożenie mobilnych stron lub aplikacji.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram