Dla uzyskania magnetycznej mocy przyciągania potrzeba aż 8 czynników. Poznaj je wszystkie i odpowiedź na parę pytań aby dowiedzieć się, jakie są mocne i słabe strony twojej marki – podpowiada TNS Polska.
Zgranie czyli jednolita struktura
Marki, którym nie można się oprzeć z powodzeniem zarządzają swoimi submarkami i wariantami, zachowując zgranie i konsekwencję. Najważniejsze pytania, na jakie należy sobie odpowiedzieć to:
Zintegrowanie czyli konsekwencja w każdym działaniu
Wielkim wyzwaniem dla marki jest zintegrowanie wyglądu, przekazu i emocjonalnego kontekstu we wszystkich punktach styku z konsumentem. Marki, którym nie można się oprzeć potrafią to osiągnąć. Audi to marka, która na każdym kroku wyraża tą samą emocję.
Spójność
Marki o wysokiej spójności wewnętrznej budują mocne powiązanie między emocjami i funkcjonalnością. Odwiedzając stronę Red Bulla konsument od razu widzi obietnicę śmiałej przygody powtarzającą się we wszystkich elementach.
Symbolika
Symboliczne znaczenie jest obecne we wszystkim od projektowania produktu po opakowanie, muzykę, logo itd. Każda marka wykorzystuje symbolikę, ale marki którym nie można się oprzeć potrafią w pełni wykorzystać jej efekt.
Emocje
Emocje nadają markom głębszego znaczenia. Moda i rynek samochodowy to oczywiste przykłady, ale emocje są stosowane we wszystkich, nawet potencjalnie najbardziej funkcjonalnych kategoriach.
Wyróżnianie się
Marki muszą wyróżniać się w sposób, który coś znaczy dla konsumentów, i który widoczny jest w każdym aspekcie funkcjonowania marki. Dove z jego kampanią “Prawdziwe piękno” jest dobrym przykładem skutecznego wyróżniania się.
Dynamika
Marki, którym nie można się oprzeć muszą stale się zmieniać by nadążyć za konsumentem i utrzymać jego zaangażowanie i zainteresowanie. Coca-Cola utrzymuje taką dynamikę od ponad wieku.
Know-how
Wiarygodna wiedza i know-how to dowód, że marka dokładnie wie co robi w ramach swojej kategorii. Know-how będzie inny dla różnych kategorii, ale oczywiste jest to, że jest podstawą funkcjonowania każdej marki.