Rozwijasz biznes? Przetestuj swoją markę, by poznać jej kondycję

Autor: Redakcja
Kategoria:
Rozwijasz biznes? Przetestuj swoją markę, by poznać jej kondycję; Foto: freeimages.com

Dla uzyskania magnetycznej mocy przyciągania potrzeba aż 8 czynników. Poznaj je wszystkie i odpowiedź na parę pytań aby dowiedzieć się, jakie są mocne i słabe strony twojej marki – podpowiada TNS Polska.

Zgranie czyli jednolita struktura

Marki, którym nie można się oprzeć z powodzeniem zarządzają swoimi submarkami i wariantami, zachowując zgranie i konsekwencję. Najważniejsze pytania, na jakie należy sobie odpowiedzieć to:

  • Czy marka jest jak dobrze zgrana rodzina?
  • Czy struktura marki, sub-marek, wariantów jest jednolita?
  • Czy ma konsekwentny wizerunek w różnych kategoriach?

Zintegrowanie czyli konsekwencja w każdym działaniu

Wielkim wyzwaniem dla marki jest zintegrowanie wyglądu, przekazu i emocjonalnego kontekstu we wszystkich punktach styku z konsumentem. Marki, którym nie można się oprzeć potrafią to osiągnąć. Audi to marka, która na każdym kroku wyraża tą samą emocję.

  • Czy marka jest konsekwentna we wszystkich swoich aktywnościach?
  • Opakowanie, design, strona www, reklama, wygląd placówki są zintegrowane?
  • Wszystkie elementy budują spójny wizerunek marki?

Spójność

Marki o wysokiej spójności wewnętrznej budują mocne powiązanie między emocjami i funkcjonalnością. Odwiedzając stronę Red Bulla konsument od razu widzi obietnicę śmiałej przygody powtarzającą się we wszystkich elementach.

  • Czy poszczególne elementy marki łączą się ze sobą?
  • Wszystkie poziomy architektury marki są zharmonizowane?
  • Funkcjonalne cechy łączą się z elementami emocjonalnymi?

Symbolika

Symboliczne znaczenie jest obecne we wszystkim od projektowania produktu po opakowanie, muzykę, logo itd. Każda marka wykorzystuje symbolikę, ale marki którym nie można się oprzeć potrafią w pełni wykorzystać jej efekt.

  • Czy marka ma swój własny, unikalny język?
  • Komunikuje się językiem emocji i intuicji?
  • Używa symboli i skojarzeń?

Emocje

Emocje nadają markom głębszego znaczenia. Moda i rynek samochodowy to oczywiste przykłady, ale emocje są stosowane we wszystkich, nawet potencjalnie najbardziej funkcjonalnych kategoriach.

  • Czy marka ma emocjonalne znaczenie?
  • Wzbudza emocje?
  • Potrafi korzystać z uniwersalnych archetypów?

Wyróżnianie się

Marki muszą wyróżniać się w sposób, który coś znaczy dla konsumentów, i który widoczny jest w każdym aspekcie funkcjonowania marki. Dove z jego kampanią “Prawdziwe piękno” jest dobrym przykładem skutecznego wyróżniania się.

  • Czy marka dostrzega istotne potrzeby konsumentów niezaspokojone przez inne marki?
  • Podejmuje ryzyko bycia inną na tle konkurentów w kategorii?

Dynamika

Marki, którym nie można się oprzeć muszą stale się zmieniać by nadążyć za konsumentem i utrzymać jego zaangażowanie i zainteresowanie. Coca-Cola utrzymuje taką dynamikę od ponad wieku.

  • Czy marka nieustannie się rozwija?
  • Wprowadza innowacje?
  • Jest motorem zmian lub potrafi nadążać za zmianami?

Know-how

Wiarygodna wiedza i know-how to dowód, że marka dokładnie wie co robi w ramach swojej kategorii. Know-how będzie inny dla różnych kategorii, ale oczywiste jest to, że jest podstawą funkcjonowania każdej marki.

  • Czy marka nieustannie się rozwija?
  • Wprowadza innowacje?
  • Jest motorem zmian lub potrafi nadążać za zmianami?

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram