Rossmann się szerzy

Autor: Redakcja
Data dodania: 15 maja 2009
Kategoria:
rossmann_logo.jpg

  Rossmann Polska, właściciel największej sieci drogeryjnej w Polsce, otworzy w tym roku 70 sklepów. Tym samym liczba drogerii Rossmann wzrośnie do 409. W kolejnych latach firma planuje otwarcia 60-70 sklepów rocznie. Tegoroczne inwestycje wyniosą 187 mln zł.

"W tej chwili mamy już 358 sklepów. Do końca roku zamierzamy otworzyć kolejnych 50 drogerii. Oceniamy, że przy obecnej sile nabywczej społeczeństwa w Polsce jest miejsce na 600-700 sklepów Rossmann. W ciągu najbliższych kilku lat powinniśmy osiągnąć ten poziom" - powiedział PAP Marek Maruszak, prezes firmy Rossmann Polska.

"Rokrocznie planujemy otwierać 60-70 sklepów. W dłuższej perspektywie, myślę, że w ciągu 10 lat, powinniśmy dojść do tysiąca placówek w kraju" - dodał. Drogerie Rossmann powstają w miastach liczących co najmniej kilkanaście tysięcy mieszkańców. Tegoroczny program inwestycyjny firmy opiewa na 187 mln zł. W ramach tej kwoty spółka otworzy 70 nowych sklepów, przebuduje kilkadziesiąt lokali, rozbuduje centrum logistyczne w Łodzi i zakupi system informatyczny.
Obecnie Rossmann dysponuje 35.000 mkw. powierzchni magazynowej. W wyniku prowadzonej rozbudowy magazynu w Łodzi powierzchnia ta zwiększy się do 50.000 mkw.

"Nasza sieć dynamicznie się rozwija, rosną tym samym potrzeby magazynowe. W 2011 roku planujemy zbudować dwa kolejne magazyny - na północy i południu kraju. Powierzchnia magazynu na północy wyniesie na początek 20.000 mkw." - powiedział prezes.
Prezes ocenia, że wartość rynku drogeryjnego w Polsce w tym roku wyniesie 21 mld zł. Sprzedaż firmy Rossmann Polska planowana jest na 2,9 mld zł i ma być o 23 proc. większa niż w 2008 r.
"Zakładamy 23-proc. wzrost w 2009 roku. To konserwatywna prognoza, uwzględniająca pogorszenie się koniunktury w III i IV kwartale. Jeśli jednak na rynku utrzymają się obecne warunki, wzrost będzie wyższy" - powiedział Maruszak.

Po pierwszych dwóch miesiącach tego roku obroty całej branży drogeryjnej wzrosły według danych AC Nielsen - o 6,7 proc.
Jak poinformował prezes, spółka w niewielkim stopniu odczuwa spowolnienie gospodarcze. "Na pewno kryzys nie ułatwia nam sprzedaży. Cały czas musimy inwestować w ceny, żeby utrzymać naszą konkurencyjność na rynku. Jest to o tyle trudne, że dostawcy towarów podnoszą ceny. To nieco obniża naszą rentowność" - powiedział prezes.
Asortyment w sklepach Rossmanna liczy ponad 10 tys. artykułów, w tym blisko tysiąc produktów pod marką własną.
"Będziemy chcieli zwiększać liczbę produktów własnych w naszych sklepach. Przy obecnym kursie euro nie jest to proste - większość tych artykułów powstaje w Niemczech. Ale nasza strategia zakłada wzrost ich sprzedaży" - poinformował Maruszak.

Rossmann działa na rynku polskim od 1993 roku. Udział firmy w rynku dystrybucji kosmetyków wynosi 12 proc. Na koniec zeszłego roku zatrudniała ona 6,1 tys. pracowników. Do końca bieżącego roku ich liczba wzrośnie do blisko 7 tys. Wzrost sprzedaży brutto w 2008 roku wyniósł 36,3 proc. rok do roku. Firma od początku istnienia zainwestowała w Polsce 450 mln zł.
Poza Polską sieci sklepów Rossmann działają w Niemczech, Czechach i na Węgrzech.

Redakcja, 15 maja 2009 r.
Źródło; PAP

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram