Foto: freeimages.com
Przybywa restauracji serwujących jedzenie na wagę. Według zapowiedzi jednego z największych graczy w tym segmencie liczba lokali z wagą będzie dynamicznie wzrastać.
Grupa Gastromall ma kolejnego multifranczyzobiorcę. Przedsiębiorca prowadzący restaurację Olimp w Kaliszu zainwestował w nowy lokal w toruńskim Centrum Handlowym Plaza. Jest to 35 restauracja działająca pod marką Olimp.
Izabela Domaradzka, koordynator projektów w Grupie Gastromall zaznacza, że na tym nie koniec intensywnego rozwoju grupy. W najbliższych tygodniach nowe lokale pojawią się CH Copernicus w Toruniu i Centrum Silesia w Katowicach. Natomiast na początku jesieni planowane jest otwarcie w CH Sukcesja w Łodzi.
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie nowa restauracja Olimp pojawiła się w Ostrołęce. Obecnie sieć Olimp liczy 19 lokali własnych i 16 franczyzowych usytuowanych w całej Polsce. Do końca roku przewidziano otwarcie 15 nowych restauracji. Sieć restauracji Olimp to jeden z liderów w systemie sprzedaży na wagę w stałej cenie za 100 g jedzenia. W systemie franczyzowym działa również Express Kuchnia Marche.
Segment jedzenia serwowanego na wagę ma przed sobą dobre perspektywy rozwoju. Adam Wroczyński, dyrektor ds. projektów w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS) wyjaśnia, że jest to model prowadzenia biznesu o dość wysokiej rentowności. Rynek jest w dobrej kondycji. To również bezpieczny biznes. Na przykład, jeśli zmienią się gusta konsumenckie cała infrastruktura może być dostosowana do działania według innej strategii.