Zainteresowanie prowadzeniem działalności w systemie franczyzowym stale rośnie. Na rynku franczyzy edukacyjnej można zauważyć trend powstawania coraz to nowych sieci szkół wyspecjalizowanych w nauczaniu najmłodszych.
Od dłuższego czasu możemy zauważyć wysyp ofert franczyzowych z branży edukacyjnej. Obecnie działa około 60 sieci franczyzowych, a ich liczba stale się powiększa. Jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków są szkoły językowe.
Zainteresowanie spowodowane jest m.in. stosunkowo niską kwotą inwestycji oraz krótkim okresem zwrotu, w granicach 3-6 miesięcy. Jednak rynek ten jest mocno nasycony i bardzo konkurencyjny. W związku z tym wiele szkół stara się wyróżnić np. poprzez stworzenie autorskich programów dydaktycznych czy uruchomienie szkoły mobilnej.
Na rynku franczyzy edukacyjnej w ostatnim czasie można zauważyć trend powstawania coraz to nowych sieci szkół wyspecjalizowanych w nauczaniu najmłodszych. To co wyróżnia je na rynku to fakt posiadania opracowanych specjalnie przez daną szkołę programów edukacyjnych, a także dysponowanie unikatowymi metodami nauczania czy materiałami dydaktycznymi. Wśród placówek specjalizujących się w tym kierunku są m.in. sieci szkół Mała Lingua, Helen Doron czy Akademia SPEAK4KIDS.EU.
Prowadzenie biznesu franczyzowego stało się w ostatnich latach popularnym sposobem na własną firmę. W przypadku szkół językowych idea ta spotyka się z dużą aprobatą ze strony franczyzobiorców. Potwierdzeniem rosnącego zainteresowania i znaczenia tego segmentu jest wprowadzenie programów franczyzowych przez kolejne szkoły. Wielu młodych lektorów decyduje się spróbować sił we własnym biznesie przy jednoczesnym wsparciu ze strony doświadczonego franczyzodawcy posiadającego już ugruntowaną markę.
INK