Właściciele indonezyjskiej restauracji działającej w Warszawie chcą zbudować franczyzową sieć lokali na bułgarskim, włoskim i słowackim rynku. W dalszych planach firmy jest wejście do kolejnych krajów.
Warung Jakarta to restauracja z kuchnią indonezyjską, która została otwarta na początku października 2016 roku przy ulicy Pięknej w Warszawie. Zajmuje część pomieszczeń na piętrze po zamkniętym lokalu Totomato.
Menu i wystrój nawiązują do indonezyjskiej kuchni ulicznej. Klienci sami komponują zestawy wybierając danie główne, m.in. sate udang (szaszłyki z krewetek), rendang (pikantną wołowinę w sosie z indonezyjskich ziół), sate ayam (szaszłyki z kurczaka o cytrusowym posmaku), tahu tempeh bacam (marynowane kotleciki z tofu i tempeh), a następnie rodzaj ryżu i dodatki.
Według informacji serwisu money.pl, właściciele pierwszej indonezyjskiej restauracji w Warszawie planuje zbudować sieć lokali Warung Jakarta na rynakch zagranicznych. Prowadzi obecnie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Bułgarii, Włoch i Słowacji. W przyszłym miesiącu kucharz z Warung Jakarta pojedzie do jednej z bułgarskich restauracji. Będzie tam gotował przez kilka tygodni i jeśli ta kuchnia się przyjmie, jej właściciel może zdecydować się na otwarcie osobnego lokalu we franczyzie.
Zdaniem obserwatorów polskiego rynku gastronomicznego, kuchnia indonezyjska może się stać nowym trendem w 2017 roku. Na stronach serwisu metrowarszawa.pl przewidują, że kuchnia azjatycka będzie wciąż modna.