Reklama dźwignią handlu. Tylko jak sprawić, by potencjalny klient nie wyrzucił otrzymaną ofertę do kosza a nośnik reklamowy stał się narzędziem do zarabiania partnerom biznesowym?
Wydawca gazety Mikro TV - firma Biznes Partner Mikołaj Roszczak przekonuje, że takim magnesem jest darmowy program telewizyjny z załączonymi kuponami rabatowymi.
– Głównym celem Mikro TV było stworzenie trwałego nośnika reklamowego na rynku. Żeby nie zginąć wśród ulotek i gazetek reklamowych wprowadziliśmy 14-dniowy program telewizyjny oraz kupony rabatowe do gazety. Idąc dalej wprowadziliśmy kupony rabatowe na naszą stronę internetową. Dzięki temu, jeśli wykorzystamy miejsce reklamowe w gazecie możemy dalej zarabiać sprzedając kupony tylko w wersji elektronicznej. Prowadząc swoją działalność na terenie dwóch powiatów zdecydowaliśmy na uruchomienie sieci franczyzowej i udostępnić nasz produkt biznesowy innym przedsiębiorcom – opowiada Mikołaj Roszczak, redaktor naczelny Mikro TV.
Franczyzobiorca dostaje od wydawcy okładkę specjalnie przygotowaną pod jego powiat, strony z programem telewizyjnym, krzyżówkę i szablon na kupony rabatowe. Rolą franczyzobiorcy jest pozyskanie firm na lokalnym rynku które będą się reklamować. Franczyzodawca oferuje z kolei pełne szkolenie i wsparcie graficzne oraz sprzedażowe. Plan na nadchodzący rok firma ma ambitne.
– Mamy obecnie 2 jednostki własne i 6 franczyzowych. Do końca 2015 roku chcielibyśmy mieć 10 jednostek franczyzowych. Do końca 2016 roku chcemy mieć już około 60 jednostek franczyzowych – zaznacza Mikołaj Roszczak.
Wydawca bezpłatnej gazety stawia zarówno na osoby doświadczone w branży, które chcą powiększyć zakres swoich usług, jak i na osoby bez doświadczenia.
– Oferując współpracę osobom bez doświadczenia wprowadziliśmy specjalną ofertę pomocy przy projektach graficznych oraz z pełną obsługą graficzną. Dlatego osoba, która jest dobrym sprzedawcą a nie radzi sobie z obsługą programów graficznych też może z nami współpracować. Oczywiście, jak w każdym biznesie nasz partner musi być osobą przedsiębiorczą – podsumowuje Mikołaj Roszczak.
Koszty związane z wydawaniem własnej gazety Mikro TV to 3999 zł brutto opłaty wstępnej i 299 zł brutto opłaty bieżącej.