Polskie i zagraniczne marki coraz częściej wybierają centra handlowe na regionalny debiut swojego brandu. Potwierdzają to zarządcy Silesia City Center twierdząc, że jest to miejsce śląskiego debiutu zarówno światowych marek sieciowych, jak i tworzonych przez polskich designerów. Tylko w ciągu ostatnich 3 lat swój regionalny debiut miało tutaj 31 brandów.
Silesię wybierały m.in. sieć Starbucks, COS, czyli młodsza siostra H&M, LaMania, która zdecydowała się na drugi butik w Polsce właśnie w Silesii, concept store Together czy Burberry, dla którego był to dopiero 3 salon po sklepie w Poznaniu i Warszawie. Skąd to zainteresowanie? Zdaniem Ewy Marcinek, dyrektor Silesia City Center powodem jest wciąż rosnąca pozycja centrum handlowego na regionalnym rynku.
- Ryzyko lokalnego debiutu dla marki w Silesia City Center jest znacznie niższe niż w innych miejscach w regionie. Powodem jest bardzo szeroki zasięg galerii, a tym samym rynek dla najemcy, daleko wykraczający poza Katowice - mówi przedstawicielka Silesii.
Debiutują odzieżowi giganci i polscy designerzy
Dziś najczęściej na śląski debiut w Silesii decydują się marki odzieżowe z wyższej półki. W ostatnich 3 latach debiutowały tutaj m.in. Weekend by Max Mara, Tommy Hilfiger, Marc O’Polo, Coccinelle, Furla, Guess, PINKO, Furla i Pennyblack. Silesię upodobały sobie także polskie marki tworzone przez rodzimych designerów m.in. La Mania, Bizuu, Furelle czy multibrandowy concept store Together z ubraniami m.in. Roberta Kupisza i duetu Paprocki&Brzozowski. Nie zabrakło także popularnych sieci m.in. LC Waikiki czy New Balance.
INK