Redan stawia na odzieżowe dyskonty

Autor: Redakcja
Data dodania: 21 stycznia 2010
Kategoria:
textilmarketFirma chce w ciągu trzech lat otworzyć ok. 200 sklepów Textilmarket. Sklepy droższe oferowane m.in. franczyzobiorcom będą mieć nieporównywalnie mniejszy przyrost.

Redan chce na koniec 2010 roku mieć 208 sklepów pod marką Textilmarket, co oznacza zwiększenie ich liczby o 50 placówek. W 2011 ma zostać otwartych ponad 70 kolejnych sklepów, na koniec roku ich liczba wyniesie 280. Rok 2012 ma natomiast zamknąć się liczbą 346 sklepów należacych do sieci Textilmarket. Sklepy pod tą marką uruchamiane są głównie w mniejszych miejscowościach, do 50 tys. mieszkańców. Redan swoją decyzję o rozwoju właśnie tej marki tłumaczy tym, że odzieżowe dyskonty są najbardziej odporne na kryzys. Ponadto w tym segmencie panuje najmniejsza konkurencja.

Redan nie prowadzi rozwoju sieci Textilmarket poprzez franczyzę. Franczyzobiorców poszukuje tylko dla droższych marek - Top Secret (ubrania eleganckie, do pracy) i Troll (ubrania na czas wolny). Jednak to rozwój sklepów własnych - w większości multibrandowych Top Secret& Friends - będzie dynamiczniejszy. Na koniec 2009 roku Redan miał 51 własnych sklepów pod markami Top Secret, Troll oraz Top Secret&Friends, w tym roku mają przybyć dwa kolejne. Później rozwój sieci nieco przyspieszy - w 2011 r. będzie 61 placówek, a w 2012 - 81.

Co z siecią franczyzową? Liczba sklepów działających w oparciu o tę formułę w 2010 r. pozostanie na poziomie zbliżonym do obecnego (141), a na koniec 2011 i 2012 przekroczy 150. Redan zakłada jednak pewną rotację wśród sklepów wynikającą z pozyskiwania nowych kontrahentów, a także zamykania niektórych istniejących placówek. Sposób wynagradzania franczyzobiorców ma zostać utrzymany jako określony procent od wartości sprzedaży uzyskanej w sklepach, różny w różnych miesiącach dostosowany do wahań marży na rynku modowym. Na większą skalę Redan chce rozwijać sklepy franczyzowe na Ukrainie. Na razie ma tam 4 sklepy własne, na koniec 2012 r. ma być ich osiem. Liczby placówek franczyowych nie precyzuje, ale wiadomo, że położy na nie większy nacisk w najbliższym czasie.

Rozwój sieci ma iść w parze z rozwojem rynku w naszym kraju. W tym roku przyrost placówek ma być mniejszy niż w latach kolejnych, bowiem Redan nie przewiduje istotnego wzrostu popytu na rynku modowym. Dopiero lata 2011-2012 powinny przynieść poprawę koniunktury, co przełoży się na wzrost sprzedaży. Według prognoz, przychody Grupy Redan mają w tym roku wynieść 333,7 mln zł, w 2011 - 469,4 mln zł, a w 2012 - 641,7 mln zł.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram