Redan rozpoczął rok od lekkiego wzrostu obrotów

Autor: Redakcja
Data dodania: 15 kwietnia 2014
Kategoria:
Marki Grupy Redan

Marki Grupy Redan

W styczniu 2014 r. szacunkowe obroty Grupy Redan, właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket wyniosły 32,6 mln zł, co oznacza 3% wzrost r./r. Przychody w tym okresie osiągnęły wyższą dynamikę od przyrostu powierzchni handlowej.

- W styczniu w skali całej Grupy zanotowaliśmy lekki wzrost obrotów licząc r./r. Co ważne tempo wzrostu przychodów było większe niż przyrost powierzchni handlowej. W podziale na segmenty początek roku był szczególnie udany dla sieci dyskontowej TextilMarket skutecznie realizującej plany rozwoju. Poprawy efektywności sprzedaży oczekujemy także w kolejnych okresach tego roku – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A.

– W segmencie modowym odnotowaliśmy wprawdzie lekki spadek obrotów, ale poprawiliśmy efektywność tej części biznesu. W kraju mamy teraz więcej sklepów franczyzowych, na których zarabiamy. Zmniejszyliśmy natomiast liczbę sklepów własnych generujących większe obroty, ale ze względów kosztowych osiągających niższą rentowność. Wpływ na lekki spadek obrotów w części fashion miała też mniejsza sprzedaż zrealizowana na rynku ukraińskim. Ze względu na sytuację panującą u naszych wschodnich sąsiadów klienci wstrzymywali się z zakupami – dodał Bogusz Kruszyński.

W styczniu 2014 r. przychody Grupy Redan wyniosły 32,6 mln zł, czyli 3% więcej niż rok wcześniej. Na koniec minionego miesiąca powierzchnia handlowa sieci wyniosła 99,6 tys. m2, co oznacza wzrost o 1% w porównaniu do stycznia 2013 r.

Sieć TextilMarket w styczniu osiągnęła obroty w wysokości 15,7 mln zł, czyli o 10% większe niż przed rokiem. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec stycznia składała się z 281 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,2 tys. m2, czyli niecały 1% większej niż w styczniu 2013 r.

Z kolei w sieci marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash sprzedaż w styczniu spadła o 3% r./r. do 16,9 mln zł. Z tego, ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,8 mln zł, czyli tyle samo co rok wcześniej. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec stycznia 2014 r. wyniosła 38,4 tys. m2 i była na poziomie o nieco ponad 1% wyższym niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu.

W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację „Happy Kids”.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram