Rok 2012 sieć sklepów Ravel zamknęła z wynikiem 18 sklepów franczyzowych i 24 własnych. W tym czasie udało się otworzyć 5 nowych placówek franczyzowych. Miniony rok upłynął też pod hasłem restrukturyzacji. – Zmuszeni byliśmy zamknąć kilka nierentownych sklepów własnych – powiedział Mirosław Mazur z Działu Handlowego firmy Ravel. Dodał też, że „współpraca z franczyzobiorcami przebiega pomyślnie, dlatego firma zdecydowana jest powiększać sieć swoich sklepów w oparciu o franczyzę”.
Zdaniem specjalistów prognozy na rynku nieruchomości handlowych ten rok są nieco bardziej optymistyczne. – W 2012 roku stawki czynszowe stopniowo dopasowywały się do warunków panujących na rynku, jednak według nas tempo tych zmian było nieadekwatne do panującej sytuacji. Rynek staje się coraz bardziej nasycony, duża konkurencja marek zachodnich, podaż nowych powierzchni w powstających nowych galeriach handlowych oraz spadek popytu ze strony klientów w segmencie odzieżowym powoduje, iż przez najbliższy rok będziemy ostrożnie podchodzić do pozyskiwania nowych lokalizacji. Nadal nie brakuje powierzchni handlowych i mamy nadzieje, że ceny wynajmu będą bardziej elastyczne i będziemy starali się opierać dalszą ekspansję o najlepsze punkty, w renomowanych galeriach handlowych. Miejmy też nadzieję, że prognozowana poprawa sytuacji na 2013 rok się sprawdzi. Napływ pozytywnych informacji da sygnał konsumentom, że kryzys dobiega końca – dodał Mirosław Mazur.
– Poszukujemy franczyzobiorców będących w posiadaniu lokalu o powierzchni 140-160 mkw. Przewidywana minimalna kwota inwestycji to ok. 50 do 100 tys. zł., w zależności od standardu obejmowanego lokalu – powiedział Mirosław Mazur. Franczyzodawca nie pobiera opłat wstępnej, marketingowej i bieżącej.
Marka Ravel powstała w 1989 roku. Firma zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży marki Ravel skierowanej do młodzieży oraz młodych duchem kobiet i mężczyzn ceniących wygodę, estetykę i wysoką jakość towarów za przystępną cenę. Tworzone kolekcje uwzględniają najnowsze trendy mody.
Adam Gieras