Ravel, firma zajmująca się projektowaniem i dystrybucją odzieży rozwija sieć sklepów własnych oraz franczyzowych.
- Zamierzamy otworzyć co najmniej 5 sklepów franczyzowych w 2010 roku. Myślimy także o tym, by dalej rozwijać się na rynkach zagranicznych, głównie poprzez masterfranczyzę – mówi Mirosław Mazur, kierownik działu sprzedaży firmy Ravel.
Pierwszy sklep własny firmy powstał w 1995 roku, poza tym Ravel wstawiał produkowaną odzież do sklepów, które sprzedają ubrania wielu marek. W 2005 roku firma zdecydowała rozwijać sieć sklepów franczyzowych - pierwszy powstał w Sanoku. Dziś siec franczyzowa liczy ok. 12 sklepów. Już wkrótce powstaną kolejne w Białej Podlaskiej i Chrzanowie. Równolegle do sieci franczyzowej otwierane są sklepy własne. Obecnie jest ich 40, a na dniach szykowane są kolejne otwarcia – w Krakowie i Nowym Sączu.
Mirosław Mazur przyznaje, że w kryzysie z jednej strony trudniej zrealizować niektóre plany, z drugiej jednak pewne inwestycje są znacznie ułatwione. – W galeriach zwolniły się bardzo dobre lokalizacje, które mogliśmy zająć. W czasach odzieżowej hossy byłoby to niemożliwe – przyznaje Mazur.
FwP, 23 październiak 2009r.