Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 20 wrzesień 2019

Foto: 40 franczyz, na które stać każdego

Franczyza jako sposób na biznes nie musi być droga, żeby być rentowna. Szczególnie, że jest wiele branż w której próg wejścia do  sieci jest niższy  niż 50 tys. zł.


Największym wyzwaniem dla kogoś, kto chciałby prowadzić biznes w oparciu o franczyzę jest oczywiście kwota inwestycji oraz próg wejścia do danej sieci. Mierząc siły na zamiary by zmieścić się w budżecie, można znaleźć wiele biznesów, które będą na naszą kieszeń. I co ciekawe możemy znaleźć franczyzę, której próg wejścia jest równy średniej krajowej pensji. Trzeba tylko pamiętać, że nie jest to całkowita kwota inwestycji. W każdym biznesie trzeba poczekać na moment, w którym zaczniemy zarabiać. Dlatego zaplecze finansowe musi być zawsze skorelowane z właśnie z tym okresem, kiedy jeszcze będziemy więcej dokładać niż wyciągać.
Spróbujmy więc prześledzić wybrane pomysły na biznes, które nie zrujnują naszej kieszeni. Nie jest to jednak żaden ranking, kolejność jest losowa.

PPHU WOJTEX

Królem polskiej franczyzy gastronomicznej jest nie kto inny jak Wojciech Goduński, który na przestrzeni 25 lat zbudował kilka prężnie działających marek gastronomicznych. Sieć pizzerii Biesiadowo to jedna z pierwszych franczyz. Charakterystycznym elementem, który stał się wyznacznikiem popularności sieci Pizzerii Biesiadowo jest największa pizza w rozmiarze aż 57 cm. System franczyzowy działa od końca 2008 roku. W tym czasie uruchomiono ponad sto lokalizacji. Minimalna kwota inwestycji w tej sieci to 42 tys. zł. Nie jest wymagana opłata wstępna. Do grona marek franczyzowych należą jeszcze takie koncepty jak Coffeeloffee – najmniejsza w Polsce kawiarnia typu take away, którą można otworzyć na 6 m² już od
20 tys. zł, Crazy Piramid Pizza – gdzie pizza jest w kształcie rożka, otwarcie lokalu z pełnym menu i wyposażeniem to koszt 45 tys. zł, Western Chicken – kurczak w panierce wg własnej receptury w kwocie 30 tys. zł, Western Tortilla – serwująca mega tortille z nadzieniem, gdzie kwota inwestycji zależy od wybranego formatu i zaczyna się od 15 tys. zł.

DOM UBEZPIECZENIOWY SPECTRUM

To ogólnopolska sieć multiagencyjnej sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Swoją działalność rozpoczęła w 2006 roku i od tej pory intensywnie rozwija się w zakresie oferty oraz obsługi klienta. Specjalizuje się w doradztwie oraz sprzedaży produktów ubezpieczeniowych osobom fizycznym i podmiotom gospodarczym. Sieć działa na rzecz ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych. Potencjalnych partnerów kusi atrakcyjny system prowizyjny, niski próg wejścia na poziomie 9 tys. zł, oraz bezpłatne szkolenia.

EPAKA.PL

Sieć epaka.pl działa jako broker kurierski oferując klientom indywidualnym oraz małym i średnim firmom dostęp do pełnego wachlarza usług pocztowych i kurierskich, krajowych i zagranicznych. Oprócz platformy wysyłkowej, Epaka.pl to również ponad 150 stacjonarnych placówek w całej Polsce. Firma oferuje atrakcyjne warunki przystąpienia do sieci już od 3900 zł, oraz wachlarz korzyści dla franczyzobiorcy jak na przykład brak minimalnej ilości wysyłek czy abonamentu – partner płaci za taką ilość, jaką wysłał.

DG – INWEST LEASING & FAKTORING

Świadczy usługi w sektorze finansowym z zakresu leasingu, faktoringu, kredytów i ubezpieczeń. Od 25 lat pomaga w prowadzeniu działalności poprzez alternatywne źródła finansowania często połączone z dotacjami unijnymi. W ofercie firmy znajdują się również usługi dla klientów indywidualnych jak kredyt gotówkowy, samochodowy, hipoteczny oraz leasing konsumencki i ubezpieczenia. Działając jako Broker Finansowy współpracuje z ponad setką instytucji finansowych w Polsce i na świecie, co umożliwia dobór odpowiedniej oferty do potrzeb i możliwości klienta.

ALGORYTMIKA

To szkoła programowania dla dzieci w wieku 7-14 lat. Główną zaletą tej franczyzy jest rozwiązanie pudełkowe, które w krótkim czasie pozwala na otwarcie nie jeden placówki, zaś całej sieci w szkół na terenie całego miasta. Autorska platforma IT zawiera wszystko to, co jest niezbędne do organizacji zajęć – począwszy od interaktywnych zadań dla dzieci, a na wskazówkach metodycznych do każdej lekcji dla prowadzących skończywszy. W mniejszych miejscowościach koszt uruchomienia szkoły to 20 tys. zł. Programowanie rozwija myślenie oraz takie umiejętności, jak rozwiązywanie zadań oraz realizowanie projektów.

MONETIA

To największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Spółka jest właścicielem sieci franczyzowej, w ramach której działa 806 punktów – 168 własnych i 638 agencyjnych. Przedmiotem działalności jest obsługa masowych płatności gotówkowych, outsourcing kasowy prowadzony w sektorze finansowym i publicznym a także trans graniczne transfery pieniężne. Aby przystąpić do sieci, wystarczy zakupić pakiet startowy w wysokości 650 zł. Franczyzobiorcy zyskują szerokie wsparcie spółki: dostęp do grona klientów indywidualnych, wsparcie marketingowe dla swojego punktu, pakiet szkoleń, atrakcyjny system wynagradzania.

GETIN BANK

Swoją ofertę kieruje do Klientów indywidualnych, segmentu małych i średnich firm, samorządów oraz wspólnot mieszkaniowych. Od 2008 roku Bank rozwija sieć placówek franczyzowych, której ideą jest dotarcie z usługami finansowymi do mieszkańców średnich i małych miast. Oferta produktowa placówek franczyzowych Getin Bank obejmuje kredyty gotówkowe i konsolidacyjne na finansowanie potrzeb konsumpcyjnych, karty kredytowe, konta osobiste, limity w koncie, szeroką ofertę produktów depozytowych oraz bieżącą obsługę gotówkową i bezgotówkową.

SOCATOTS POLSKA

Spółka rozwija dwa koncepty franczyzowe, w  przypadku których inwestycja początkowa wynosi 4500 zł. Socatots – Piłkarskie Maluszki! to największa w Polsce sieć szkółek, prowadząca zajęcia ogólnorozwojowe dla dziewczynek i chłopców, w wieku od
6 miesięcy do 5 lat.  SOCATOTS to dostosowane do wieku dziecka, metodyczne ćwiczenia ruchowe, z czynnym udziałem rodzica. Oferta, skierowana jest do obecnych i przyszłych przedsiębiorców, którzy oprócz kreowania zysków wierzą w wartość rozwoju dzieci. Z kolei filozofia treningów w Brazylijskich Szkółkach Piłkarskich opiera się na rozwoju zawodnika pod kątem swobodnego posługiwania się piłką oraz aspektów fizycznych piłkarza. Te cechy pozwolą na wyróżnienie się w przyszłości w grze na pełnowymiarowym boisku.

MINI MELTS

Lody Mini Melts to produkt wyjątkowy z kilku powodów. Wytwarzane są na bazie naturalnych składników: świeżego mleka i naturalnych aromatów. Nie zawierają sztucznych konserwantów i barwników oraz produktów genetycznie modyfikowanych. Największą przewagą jest jednak bardzo oryginalna i niepowtarzalna konsystencja mrożonych kuleczek. Ich unikalna struktura wynika z użycia tzw. zamrażania kriogenicznego – opatentowanej technologii mrożenia w ciekłym azocie w temperaturze – 197 0C. Biznes można uruchomić już od… już od 0 zł w modelu partnerskim, 10 tys. – 15 tys. zł w modelu franczyzowym (w tym zatowarowanie, roczna dzierżawa, kaucja). RABATEM.PL Jest pierwszą w Polsce wirtualną platformą zakupów rabatowych oferowanych w systemie franczyzowym. Przepis na sukces jest prosty – polega na pozyskiwaniu partnerów i prezentowaniu ofert reklamodawców, w formie multimedialnej kampanii w internecie, w prasie oraz w mediach społecznościowych. Dla franczyzobiorców przygotowane jest wiele korzyści wynikających ze współpracy, a kwota inwestycji to tylko 12 900 zł.

MAJSTER PLUS

To dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów partnerskich, w skład której wchodzi blisko 100 punktów oferujących drzwi, panele oraz podłogi. Każdy ze sklepów ma możliwość rozszerzenia asortymentu o produkty z branży wykończeniowej i budowlanej, na które jest zapotrzebowanie na lokalnym rynku. Ofertę stanowią starannie wyselekcjonowane produkty pochodzące od renomowanych producentów. Sieć Majster Plus jest częścią Grupy Kapitałowej VOX. Zapewnia to Partnerom możliwość korzystania z pewnego zaplecza logistycznego, finansowego, handlowego i marketingowego firmy. By otworzyć sklep Majster Plus, trzeba zainwestować na start 40 tys. zł.

GOLDEN ROSE

Golden Rose Sp. z o.o. jest wyłącznym dystrybutorem kosmetyków marki Golden Rose w Polsce. Firma na polskim rynku jest obecna od 2003 roku. Producentem kosmetyków jest Erkul Cosmetics, jeden z pięciu największych producentów lakierów do paznokci na świecie. Stoisko można otworzyć w mieście powyżej 60 tys. mieszkańców dysponując kapitałem o wysokości 50 tys. zł. W ofercie znajdują się między innymi: lakiery do paznokci, pomadki, pudry, róże, tusze, eyelinery, podkłady, akcesoria do manicure i makijażu oraz linia pielęgnacyjna.

GODAN STREFA UŚMIECHU

To najbardziej rozpoznawalna marka dostarczająca akcesoria rozrywkowe, działająca w Polsce od 25 lat. Firma słynie z najpiękniejszych balonów, licencjonowanych akcesoriów urodzinowych np. takich jak: Star Wars, Cars, Frozen, SPIDER-MAN oraz wielu innych. Jest producentem strojów karnawałowych oraz przebrań na różne okazje. Oferta marki ciągle się rozwija i na bieżąco dostosowywana jest do potrzeb rynku. Biznes pod szyldem Godan można uruchomić już za 35 tys. zł. Dla franczyzodawcy ważne jest by franczyzobiorca był w centrum sytuacji, by dobrze znał swoich klientów i ich potrzeby.  Ważnym jest również aby jego miejsce zamieszkania było oddalone maksymalnie do 50 km od sklepu.

MULTI ICE

Firma oferuje dwa koncepty lodziarskie. LodyBonano to marka z którą firma wystartowała w 2003 roku w Białymstoku. Formaty sprzedaży są bardzo różne, co przekłada się na kwotę inwestycji. Własną lodziarnię  LodyBonano możemy uruchomić już w kwocie 4900 zł. Kwota ta wzrasta przy innych formatach. Z kolei tradycyjną lodziarnię „U lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich można uruchomić już od 6 tys. zł. Wśród wielu korzyści ze współpracy z siecią można wyróżnić m.in. korzystne warunki finansowania niezbędnego sprzętu, kompleksowe zaopatrzenie we wszystkie niezbędne artykuły w jednej hurtowni, czy sprawdzony w setkach lodziarni model franczyzy.

MULTIAGENCJA UBEZPIECZENIOWA  INSUR INVEST

Jest jedną z pierwszych firm doradztwa finansowo-ubezpieczeniowego w Polsce. Działa nieprzerwanie na rynku od 1990 r. Dzięki szerokiej współpracy z wieloma renomowanymi Towarzystwami Ubezpieczeniowymi zapewnia kompleksowe doradztwo, obsługę oraz bogatą ofertę produktów ubezpieczeniowych. Firma oferuje niskie koszty rozpoczęcia działalności – wystarczy telefon, komputer, skaner i drukarka i… 0 zł na start.

METROHOUSE

Agencja nieruchomości działa na rynku od 2006 r. Oferta Metrohouse obejmuje m.in. pośrednictwo w sprzedaży, kupnie oraz wynajmie nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych oraz pośrednictwo w uzyskaniu kredytu na zakup nieruchomości dzięki własnej sieci doradców kredytowych działających pod marką Metrofinance. Na kwotę inwestycji wpływa przede wszystkim lokalizacja, minimum to 15 tys. zł. Działanie pod dużą, znaną marką to liczne zalety, wśród których można wymienić lepszą współpracę z klientami, większe ich zaufanie, ale także możliwość pracy na dużej bazie zarówno klientów, jak i nieruchomości.

VIVIAMO UBEZPIECZAMY

To ogólnopolska sieć biur, zapewniająca klientom dostęp do oferty 30 towarzystw ubezpieczeniowych, w której kwota inwestycji to 10 tys. zł. Model współpracy oparty jest na partnerstwie, franczyzodawca zapewnia wysoki standard biura, współfinansowany przez franczyzodawcę (część umeblowania, reklama wewnętrzna i podświetlana zewnętrzna), bardzo szerokie wsparcie marketingowe (kampanie, eventy, gadżety,  bonusy m.in. atrakcyjne konkursy, samochód służbowy.

FRANCZYZA  DEPOZYTOWA KOMFORT

Sklepy Komfort to największa polska sieć z materiałami do aranżacji podłóg, która na rynku polskim działa od 25 lat. Franczyzobiorcom oferuje współpracę w ramach franczyzy depozytowej. Partner nie musi kupować towaru za własne środki – wszystkie produkty z oferty Komfort otrzymuje w depozyt. W ramach niskiej opłaty licencyjnej Komfort zapewnia szeroki zakres wsparcia inwestycyjnego.

ASPECT NIERUCHOMOŚCI

To nowoczesna i profesjonalna agencja nieruchomości  skupiająca osoby z pasją i chęcią stałego rozwoju, działająca na polskim rynku już od 15 lat. Prowadzi także doradztwo inwestycyjne w zakresie rynku nieruchomości, a także doradztwo kredytowe pomagając w pozyskaniu środków na sfinansowanie zakupu nieruchomości. Współpracuje w tym zakresie z kilkunastoma bankami. Kwota inwestycji to 12 tys. zł.

CUK UBEZPIECZENIA

Multiagencja ubezpieczeniowa, działająca od  2001 r., obecnie zrzesza ponad 325 placówek w całym kraju. Klienci mogą wybierać spośród produktów ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych. Korzyści ze współpracy to m.in.  telefoniczny Doradca Wsparcia Sprzedaży, rozliczenia polis przez Centralę, rozwijanie umiejętności biznesowych w Akademii Partnera CUK. By zacząć działać pod szyldem CUK wystarczy 10 tys. zł na start.

ESOTIQ

Esotiq&Henderson to sieć 260 sklepów w największych polskich miastach. Marka Esotiq na rynku jest od 2006 roku, a w ofercie ma przede wszystkim damską bieliznę, ale także koszulki, piżamy, szlafroki i stroje kąpielowe. Franczyzobiorca zarabia na stałej prowizji od sprzedaży. W przypadku tego systemu nie ma  konieczności angażowania środków w zatowarowanie salonu – cały towar znajdujący się w salonie jest własnością firmy, która gwarantuje optymalne zatowarowanie ilościowe w oparciu o metraż oraz potencjał sprzedażowy salonu. Franczyzodawca pokrywa również koszt sprzętu komputerowego, drukarki fiskalnej oraz terminala. Dzięki temu wymagane jest tylko zapewnienie lokalu o metrażu 50-70m².

XEROMATIC – AGENCJA REKLAMOWA & DRUKARNIA ON-LINE

To nowoczesna forma współpracy oparta o autorski model know-how, w której wykorzystując potencjał internetu i ponad 11 letnie doświadczenie w branży daje możliwość otwarcia własnej agencji reklamowej wspartej systemem drukarni on-line, studia graficznego i konsultingu. Poszukiwani są partnerzy biznesowi w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Koszt uruchomienia biznesu to 9900 zł.

AGENT SPRZEDAŻY TIM SA

TIM jest liderem branży elektrotechnicznej. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie, które łączy z nowoczesnymi technologiami e-commerce. Firma ma zasięg ogólnopolski a jej klienci mają do wyboru: zakupy online na TIM.pl, aplikację mobilną mTIM, infolinię, a także sieć biur handlowych, przedstawicieli handlowych i agentów sprzedaży. W ramach współpracy z zapewnia: nowoczesną platformę sprzedażową, największą w Polsce bazę produktów elektrotechnicznych (ok. 70 000 produktów dostępnych od ręki, a prawie trzy razy tyle oferowanych stałym klientom z sektora B2B na zamówienie), sprawną logistykę (wysyłka w 24 h), dostęp do systemu sprzedażowego, wsparcie przy weryfikacji i ubezpieczaniu klientów oraz dedykowany pakiet szkoleniowy Agenta. Koszt przystąpienia: 0 zł.

EARLY STAGE

Szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży, która rozwija się na rynku polskim od 25 lat. Sieć pomaga franczyzobiorcom zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka. Kompleksowo – od pomysłu, metodyki, marketingu po administrację.. Aby rozpocząć działalność wystarczy kwota około 3-4 tys. zł. Jest to suma, która pokrywa pierwsze lokalne akcje promocyjne niezbędne do startu szkoły. Firma stawia na bezpieczny start, dlatego nie wymaga posiadania lokalu.

STAVA

To największa w Polsce sieć oddziałów gastro-kurierskich i pierwsza franczyza w tym segmencie w Europie. Stava oferuje restauracjom usługę transportu zamówień jedzenia na dowóz do klientów, dzięki czemu restauracje nie muszą zatrudniać własnych kierowców, obniżają koszty oraz skracają czasy oczekiwania klientów. To daje restauracjom korzyści finansowe i przewagę nad konkurencją. System franczyzowy zoptymalizowany jest pod jednoosobowe zarządzanie całą firmą, dlatego franczyzobiorca nie musi zatrudniać nikogo poza kierowcami. Minimalny próg wejścia do systemu to 50 tys. zł.

NEW YORK PIZZA DEPARTMENT

To sieć pizzerii serwująca dania kuchni nowo amerykańskiej w nowojorskim stylu. Pierwsza restauracja powstała w 2009 r. Co dwa miesiące w  lokalach wprowadzane są nowe, sezonowe dania. Często są to pizze nawiązujące do pory roku i charakterystycznych dla nich składników. Sieć oferuje kilka formatów współpracy do wyboru, najtańszy możemy uruchomić za 35 tys. zł. Firma stawia na ciągły rozwój i wdrażanie innowacji (aplikacje, systemy zamawiania online itp.)

MULTISERWIS

Samoobsługowy sklep m.in. z ubezpieczeniami osobowymi. Innowacyjny w Polsce model biznesowy umożliwiający oferowanie/promocję produktów ubezpieczeń na życie, zdrowotnych, NNW i innych w oparciu o własny unikalny i sprawdzony system IT. To doskonała działalność zarówno jako wiodąca jak i uzupełniająca dla agencji ubezpieczeniowych (majątkowych), biur podróży, pośredników kredytowych, agentów nieruchomości, innych punktów mających „styczność” z Klientem. Szczególnie polecany dla osób przeprowadzających kampanie reklamy internetowej i mailingi, gdyż zapis do wybranego produktu jest od początku do końca online i przebiega w pełni automatycznie – nie wymaga obecności, a nawet wiedzy Partnera. Praktycznie bez wkładu własnego możesz natychmiast rozpocząć działalność.

TWOJROBOT.PL

To oparte na autorskim programie warsztaty z budowy i programowania robotów LEGO dla dzieci i młodzieży. Jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek edukacyjnych, która zdobyła tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości. Jako pierwsza w Polsce uruchomiła kursy na zestawach Lego Mindstorms NXT. Zaś od 2012 roku firma rozwija sieć franczyzową. Koszt licencji jest uzależniony od wybranej opcji współpracy i cen sprzętów, m.in. laptopów, zestawów do robotyki.

ŻABKA POLSKA

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek handlowych na rynku. Oferuje nowoczesny i wypracowany w oparciu o kilkunastoletnie doświadczenie model prowadzenia sklepu, gdzie na start wymagany jest kapitał w wysokości 5 tys. zł. Żabka szuka przede wszystkim osób przedsiębiorczych i gotowych do prowadzenia własnej działalności. Zapewnia im już w pełni wyposażony i zaopatrzony w towar lokal i gwarantowany przychód w wysokości min. 6500 zł.

FONNY FUNNY

To stoiska w ciągach komunikacyjnych centrów handlowych, oferujące najnowsze trendy ozdoby i ochrony telefonów, a także zaprojektowane przez klienta etui, pokrowce i folie/szkła ochronne na telefony. Firma posiada kilkunastoletnie doświadczenie w rozwoju i zarządzaniu największą w Polsce siecią franczyzową z telefonami i elektroniką przekutą w nowy projekt – sieć Fonny Funny. Franczyzobiorcy zapewnia meble stoiskowe wg sprawdzonego projektu, stałe profesjonalne wsparcie w zakresie zatowarowania, wspólnie zaakceptowane lokalizacje z niskim ryzykiem inwestycyjnym, szybki zwrot (zależny od lokalizacji) z niewielkiej inwestycji , szeroki wachlarz produktów i dostawców, atrakcyjne ceny zakupu  oraz wysokie marże, sięgające 75%. Inwestycja w wysokości 20 tys. zł, to głównie zakup towaru, kasy fiskalnej i komputera na stoisko

ABC NA KOŁACH

To sieć wygodnych, ogólnospożywczych sklepów mobilnych, które regularnie odwiedzają klientów w najmniejszych miejscowościach. Sklepy mobilne abc na kołach docierają w miejsca gdzie przeważnie brakuje sklepów stacjonarnych. Abc na kołach to pomysł na bezpieczne rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Sieć gwarantuje stałe wynagrodzenie przez cały okres trwania umowy, a także atrakcyjny system prowizyjny zależny od zaangażowania. Przeciętne wynagrodzenie oscyluje w granicach 3-4 tys. zł netto, jednak najlepsi otrzymują nawet 6-7 tys. zł netto.

5.10.15

Produkty sprzedawane w sieci sklepów 5.10.15. projektowane są z myślą o dzieciach w wieku od 0 do 12 roku życia. Ubranka dla niemowląt, przedszkolaków czy uczniów szkół podstawowych można kupić w około 220 sklepach 5.10.15. na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym 51015kids.eu. Sklepy z partnerami handlowymi otwierane są w formacie agencyjnym już od 29 tys. zł, franczyzobiorca nie musi inwestować w towar. Koncept marki 5.10.15. zakłada oferowanie szerokiej gamy produktów w bardzo atrakcyjnych progach cenowych.

LAUREN PESO POLSKA

To marka znana na rynku szkoleniowo-doradczym już od 2006 r. Główne obszary działalności to szkolenia biznesowe, konsulting biznesowy, doradztwo personalne, organizacja eventów i integracji. Kwota inwestycji w ten biznes to 5 tys. zł.

Powyższe marki franczyzowe to tylko wybrane przykłady, które mają zobrazować w jakich branżach możemy najczęściej znaleźć tzw. tanie franczyzy. Warto zwrócić uwagę, że w gastronomii, w której dominują raczej wysokie kwoty nakładów inwestycyjnych, można znaleźć tańsze i sprawdzone pomysły na biznes. Najwięcej tanich franczyz znajdziemy w takich sektorach rynku jak edukacja, bankowość, usługi finansowo-ubezpieczeniowe, usługi dla biznesu czy handel detaliczny. Można się pokusić o wniosek, że są to pomysły ukierunkowane szczególnie na młodych przedsiębiorców, którzy chcieliby posmakować bycia na swoim i mają do tego ograniczony budżet. I tak praktycznie w każdej branży potencjalny zainteresowany może znaleźć biznes właśnie dla siebie. Ale należy pamiętać o jednej podstawowej kwestii, która została już podkreślona.
Po pierwsze nieważne ile wydamy na uruchomienie swojego biznesu na licencji. Najważniejsze jest nasze zaangażowanie, bo jak wiemy „franczyza jest wędką, ale rybkę musisz złowić sam”. Po drugie – biznes, który chcemy poprowadzić musi być zgodny z naszymi upodobaniami, by mieć serce i zapał do pracy. Dodatkowo ważną kwestią jest odpowiednio dobrany personel, który ma istotny wpływ na obrót jaki uzyskujemy ze sprzedaży usług czy towarów. W dobie nasycenia rynku niezwykle ważna jest dbałość o Klienta i zwracanie uwagi na jego potrzeby, słuchanie tego, co mówi, bo ostatecznie od niego zależy powodzenie naszego biznesu.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Raporty
Autor: / Wrzesień 20, 2019
Raporty
Autor: / Lipiec 23, 2019
Raporty
Autor: / Lipiec 29, 2019

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Autor: / Czerwiec 6, 2019
Aktualności
Aktualności
Autor: / Lipiec 18, 2019

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 04.11.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 23.10.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 16.10.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą