RAPORT W BRANŻY FMCG - Kupcy wierzą we franczyzę

Autor: Redakcja
Data dodania: 17 października 2013
Kategoria:

Raport numeru: FMCG - Coraz więcej kupców wierzy we franczyzę.

 

W ubiegłym roku wydaliśmy w sklepach na żywność, napoje, alkohole i papierosy ponad 224 miliardy złotych. To olbrzymi rynek charakteryzujący się stabilnie rosnącym popytem ze strony konsumentów. Zaostrzająca się konkurencja sprawia jednak, że nie dla wszystkich wystarczy na nim miejsca.
Już teraz sklepy spożywcze to jedna z najbardziej usieciowionych branż w Polsce. Ekspansja dużych międzynarodowych i ogólnopolskich operatorów marketów wymusiła konsolidację mniejszych pod- miotów. Z roku na rok coraz więcej niezależnych sklepów spożywczych dołącza do sieci franczyzo- wych, ich liczba zbliża się już do 27 tysięcy. Jednak rynek cały czas jest w fazie intensywnych przeobrażeń.
Obraz detalicznego rynku FMCG, malowany przez największych franczyzodawców z branży, podpierających się zazwyczaj opiniami, danymi, szacunkami, prognozami prze- różnych komercyjnych instytucji badawczych, jest ponury. W skrócie przedstawia się następująco. Liczba małych, osie- dlowych sklepów spożywczych od lat spada i nadal spadać będzie. Nie wytrzymają konkurencji z dyskontami, bowiem chociaż dla Polaków duże znaczenie ma możliwość zrobienia zakupów blisko domu i porozmawiania z zaprzyjaźnioną sklepową, to jeszcze większe ma cena.
W ubiegłym roku wydaliśmy w sklepach na żywność, napoje, alkohole i papierosy ponad 224 miliardy złotych. To olbrzymi rynek charakteryzujący się stabilnie rosnącym popytem ze strony konsumentów. Zaostrzająca się konkurencja sprawia jednak, że nie dla wszystkich wystarczy na nim miejsca.
Już teraz sklepy spożywcze to jedna z najbardziej usieciowionych branż w Polsce. Ekspansja dużych międzynarodowych i ogólnopolskich operatorów marketów wymusiła konsolidację mniejszych pod- miotów. Z roku na rok coraz więcej niezależnych sklepów spożywczych dołącza do sieci franczyzowych, ich liczba zbliża się już do 27 tysięcy. Jednak rynek cały czas jest w fazie intensywnych przeobrażeń.
Obraz detalicznego rynku FMCG, malowany przez największych franczyzodawców z branży, podpierających się zazwyczaj opiniami, danymi, szacunkami, prognozami prze- różnych komercyjnych instytucji badawczych, jest ponury. W skrócie przedstawia się następująco. Liczba małych, osiedlowych sklepów spożywczych od lat spada i nadal spadać będzie. Nie wytrzymają konkurencji z dyskontami, bowiem chociaż dla Polaków duże znaczenie ma możliwość zrobienia zakupów blisko domu i porozmawiania z zaprzyjaźnioną sklepową, to jeszcze większe ma cena.
04_raport_numeru_coraz_wiecej_kupcow_wierzy_we_franczyze
Raport numeru: FMCG - Analiza sytuacji w branży.
W kierunku klasycznej franczyzy
Branża FMCG w Polsce jako jedyna wytworzyła pojęcie dwóch franczyz – „twardej” i „miękkiej”. To konsekwencja silniejszych niż w innych branżach tendencji konsolidacyjnych, obrony hurtowników i dystrybutorów produktów spożywczych przed coraz silniejszą ekspansją - najpierw hipermarketów, a kiedy te straciły swój impet – dyskontów. Klasycznej franczyzy pośród wielu ofert „franczyzowych” jest jednak niewiele, a szkoda.

Sklep osiedlowy – przepis na sukces
Choć pierwsze tygodnie działalności sklepu ODIDO w Mińsku Mazowieckim przypadły na trudny okres wakacyjny, jego właściciel – Jacek Jarzębski nie żałuje decyzji o przystąpieniu do sieci franczyzowej w pomarańczowo-zielonych barwach.
04_raport_numeru_collage
Razem będziemy rozwijać naszą przyszłość
O przyszłości sieci SPAR w Polsce oraz wyzwaniach stojących przed tą marką na rynkach międzynarodowych opowiada dr Gordon Campbell, Dyrektor Zarządzający SPAR International.

Przyszłość handlu detalicznego w Polsce
Zmniejszaniu się liczby sklepów handlu tradycyjnego towarzyszy trend konsolidacji i usieciowienia na rynku, który obecnie jest bardzo rozdrobniony.

Ulubione miejsca zakupów
CBRE zapytało 10 000 europejskich konsumentów, gdzie i jak lubią robić zakupy. Liczy się cena, bezpieczeństwo, czystość i łatwy dostęp.

Myśleć globalnie, działać lokalnie
Hasło, które dość często jest nadużywane, od lat jest hasłem przewodnim dla największej sieci franczyzowej w USA. Nie jest to koncept gastronomiczny, czy z sektora usług, ale koncept spożywczy 7–Eleven. W czym tkwi jego sukces?

Drogerie na drodze do konsolidacji
Już ponad 1600 niezależnych sklepów drogeryjnych zdecydowało się na przystąpienie do sieci. To dobry wynik, zważywszy na fakt, że intensywna konsolidacja tego sektora trwa zaledwie od trzech lat.

03_ludzie_i_biznes_drogerie_na_drodze
Zajrzyj do najbliższego salonu prasowego!

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Raporty

Data dodania: 24 sierpnia 2021
Nadeszły dobre czasy dla franczyzy
Data dodania: 9 sierpnia 2021
Sposoby gastronomii na przetrwanie kryzysu
Data dodania: 28 maja 2021
Franczyza - do usług
Data dodania: 25 marca 2021
Pośrednictwo finansowe wciąż daje zarobić
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram