Raport CBRE: zakupy przez Internet uzupełniają te w tradycyjnych sklepach

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 czerwca 2013
Kategoria:
CBRE

CBRE

Większość konsumentów w Europie woli kupować w sklepach osiedlowych i centrach miast niż przez Internet lub w centrach handlowych poza miastem, wynika z raportu firmy doradczej CBRE.
Badanie przeprowadzone na 10 tysiącach osób pod hasłem „Jak robimy zakupy - co myślą europejscy konsumenci” wykazało, że co prawda zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, ale w najbliższym czasie konsumenci nie zamierzają radykalnie zmieniać swoich przyzwyczajeń.
Większość nadal woli korzystać z fizycznie istniejących sklepów, w tym osiedlowych i placówek w centrach miast, niż kupować w przestrzeni wirtualnej. Dotyczy to nie tylko zakupów spożywczych, ale także odzieży i obuwia.
W przypadku ubrań 78 proc. europejskich konsumentów najczęściej wybiera się właśnie do sklepów osiedlowych oraz do centrum miasta - średnio raz w miesiącu. A odsetek konsumentów, którzy robią zakupy odzieżowe w centrach miast Europy Zachodniej wynosi aż 90 proc.
Polska jest ciągle na dole listy krajów pod względem proporcji zwolenników zakupów internetowych – tylko 16 proc. polskich konsumentów deklaruje zakupy odzieży i obuwia przez Internet podczas, gdy w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Szwecji jest to 70 proc. i więcej.
Jednak raport CBRE wskazuje, że rynek e-handlu ma duży potencjał. Aż jedna czwarta Polaków, którzy wzięli udział w badaniu stwierdziła bowiem, że w przyszłości zamierzają kupować przez Internet „więcej” lub „zdecydowanie więcej”.
Ponadto, kupując przez Internet, 64 proc. europejskich konsumentów wybiera dostawę do domu (w Polsce ponad 80 proc.), ale jednocześnie dla 85 proc. jest ważne, aby mieli dostęp do tradycyjnego sklepu, gdzie mogą obejrzeć, dotknąć i przymierzyć odzież lub obuwie, zanim kupią je w sieci.
Jeśli chodzi o zakupy spożywcze Polacy, podobnie jak mieszkańcy innych krajów środkowoeuropejskich, wybierają się po nie średnio dwa razy w tygodniu. W Europie Zachodniej, np. w Niemczech, zakupy spożywcze robi się średnio raz w tygodniu.
CBRE zidentyfikowało również czynniki decydujące o tym, gdzie wybrać się na tradycyjne zakupy. Według raportu są to: cena, czystość, bezpieczeństwo i łatwy dostęp wiążący się m.in. z możliwością parkowania czy bliskością zamieszkania.
Słowem, liczy się wygoda a nie nowinki techniczne.
Źródło: retailnet.pl, dlahandlu.pl, CBRE
Większość konsumentów w Europie woli kupować w sklepach osiedlowych i centrach miast niż przez Internet lub w centrach handlowych poza miastem, wynika z raportu firmy doradczej CBRE.

Badanie przeprowadzone na 10 tysiącach osób pod hasłem „Jak robimy zakupy - co myślą europejscy konsumenci” wykazało, że co prawda zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne, ale w najbliższym czasie konsumenci nie zamierzają radykalnie zmieniać swoich przyzwyczajeń.

Większość nadal woli korzystać z fizycznie istniejących sklepów, w tym osiedlowych i placówek w centrach miast, niż kupować w przestrzeni wirtualnej. Dotyczy to nie tylko zakupów spożywczych, ale także odzieży i obuwia.
W przypadku ubrań 78 proc. europejskich konsumentów najczęściej wybiera się właśnie do sklepów osiedlowych oraz do centrum miasta - średnio raz w miesiącu. A odsetek konsumentów, którzy robią zakupy odzieżowe w centrach miast Europy Zachodniej wynosi aż 90 proc.
Polska jest ciągle na dole listy krajów pod względem proporcji zwolenników zakupów internetowych – tylko 16 proc. polskich konsumentów deklaruje zakupy odzieży i obuwia przez Internet podczas, gdy w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Szwecji jest to 70 proc. i więcej.
Jednak raport CBRE wskazuje, że rynek e-handlu ma duży potencjał. Aż jedna czwarta Polaków, którzy wzięli udział w badaniu stwierdziła bowiem, że w przyszłości zamierzają kupować przez Internet „więcej” lub „zdecydowanie więcej”.
Ponadto, kupując przez Internet, 64 proc. europejskich konsumentów wybiera dostawę do domu (w Polsce ponad 80 proc.), ale jednocześnie dla 85 proc. jest ważne, aby mieli dostęp do tradycyjnego sklepu, gdzie mogą obejrzeć, dotknąć i przymierzyć odzież lub obuwie, zanim kupią je w sieci.
Jeśli chodzi o zakupy spożywcze Polacy, podobnie jak mieszkańcy innych krajów środkowoeuropejskich, wybierają się po nie średnio dwa razy w tygodniu. W Europie Zachodniej, np. w Niemczech, zakupy spożywcze robi się średnio raz w tygodniu.
CBRE zidentyfikowało również czynniki decydujące o tym, gdzie wybrać się na tradycyjne zakupy. Według raportu są to: cena, czystość, bezpieczeństwo i łatwy dostęp wiążący się m.in. z możliwością parkowania czy bliskością zamieszkania.
Słowem, liczy się wygoda a nie nowinki techniczne.

Źródło: retailnet.pl, dlahandlu.pl, CBRE
 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram