PZU odniosło się do tematu kary nałożonej na spółkę przez Komisję Nadzoru Finansowego za opóźnienia w wypłacie odszkodowań.
Wysokość kary wynosi 1,7 mln zł. PZU wyjaśnia, że dotyczy ona 47 szkód zgłoszonych w latach 2008 – 2014. W tym okresie spółka obsłużyła ok. 10 mln szkód. To oznacza, że udział błędów wykazanych przez KNF jest śladowy i stanowi zaledwie 0,00047% wszystkich spraw obsłużonych w tym okresie.
Wśród kontrolowanych przez KNF historycznych szkód, znalazły się sprawy obsługiwane przez PZU w okresie występowania katastrof naturalnych, gdy liczba zgłaszanych szkód była bardzo wysoka.
Jak tłumaczy firma, aktualny proces obsługi szkód realizowany w PZU znacząco różni się od historycznych – nawet sprzed 10 lat – procesów ocenianych przez KNF. Podczas ostatnich nawałnic z sierpnia 2017 r. PZU zrealizowało płatność odszkodowań w ciągu 7 dni w ponad 90% obsłużonych spraw.
Spółka optymalizuje procesy oraz organizację obsługi szkód. W ostatnim czasie zostały wdrożone m.in. nowe serwisy internetowe usprawniające zgłaszanie szkód, samoobsługa szkody, która pozwala klientom za pomocą aplikacji w prosty sposób uczestniczyć w decyzji o wypłacie, a zarazem przyspiesza cały proces.
Została wprowadzona także videoinspekcja, jako alternatywne i wygodne rozwiązanie umożliwiające za pomocą telefonu szybkie oględziny uszkodzonych pojazdów oraz teledetekcja w oględzinach upraw rolnych, realizowana przy wykorzystaniu zdjęć z samolotów, dronów czy też obrazów satelitarnych, co daje możliwość analizy dużych powierzchni i dużej liczby działek w krótkim czasie.
Obecnie PZU oczekuje na doręczenie decyzji KNF wraz z uzasadnieniem. Po jej otrzymaniu zajmie stanowisko dotyczące wystąpienia z wnioskiem o ponowne rozpoznanie sprawy przez KNF.
PZU rozwija się w systemie agencyjnym. W lutym tego roku w ramach tej sieci działało 1298 biur. Spółka planuje, że do końca tego roku ta liczba wzrośnie do 1450.
Informacja na temat oferty współpracy z PZU znajduje się w naszej bazie systemów sieciowych.